От края на март най-голямата социална мрежа в света Facebook ще се намеси на бизнеса на мобилните реклами, пише агенцията за финансови новини и анализи Bloomberg. Тогава се очаква да се появи версия на т. нар. "Sponsored Stories", с която абонатите на мрежата ще получават спонсорирано съдържание в мобилното приложение.
Bloomberg се позовава на лица, „които са запознати със случващото се“. Очакваният още до края на 2011 г. старт обаче може да се отложи до март 2012 г.
Все още няма официално потвърждение на информацията от страна на Facebook, но подобен ход би помогнал на компанията да привлече повече средства при предстоящото излизане на борсата.
Ако публикацията отговаря на истината, то социалната мрежа наистина ще се включи малко късно в мобилната реклама, където Google и Apple вече имат доста стабилни позиции.
Facebook обаче притежава сериозно предимство предвид големия обем информация, която има за всеки потребител на мобилни устройства, като предпочитано мобилно устройство, често местонахождение на потребителя и други подобни. Всичко това може да се ползва доста по-ефективно от рекламодателите за таргетиране на аудиторията – нещо, което не може да стане толкова таргетирано чрез мобилен браузър или приложение.
През следващата година Facebook очаква да има 1 млрд. потребители, като повечето от тях ще достъпват мрежата чрез мобилни устройства. И днес мобилните потребители на мрежата са 350 млн. от общо 800 млн. члена.
Facebook ще трябва да се конкурира на това поле с AdMob на Google, мобилната мрежа на Millennial Media и iAd на Apple. Към моментa Google притежава 24% от пазара на мобилна реклама в щатите, а Apple - 15%
Apple се опитва да направи рекламната си платформа по-атрактивна за рекламния бранш, като предоставя по-гъвкави условия. А приложенията за Facebook са сред най-предпочитаните в мобилните платформи на Google и Apple.
След провала на Deals и Places по-рано тази година обаче Facebook ще трябва да обмисли внимателно следващата възможност за растеж.
През април Facebook стартира Deals. Услугата трябваше да позволява да намерите специални оферти и сделки в градовете близо до вас. Facebook Deals бе достъпна само в няколко избрани градове (по-късно разширени с още три) и вероятно бе създадена като конкурент на Groupon и LivingSocial. Въпреки това тя се провали и бе прекратена.
Facebook Places пък беше пусната преди повече от година и позволяваше на потребителите да отбелязват присъствието си на различни места, като според анализатори тя се превърна в заплаха за водещите геолокализационни услуги Foursquare и Gowalla - заради огромната потребителска база на Facebook.
Places обаче не получи желаното внимание от потребителите, като само 6% от тях използваха услугата. Това бе причината, заради която компанията реши да прекрати функционирането й.