Но и това сякаш не бе достатъчно: анализатори са научили, че Apple е избрала Sharp за доставчик при производството на LCD дисплеи за iPad - за сметка на Samsung, разбира се. Компанията от Купертино е доставила машини на стойност между 500 млн. и 1 млрд. долара и си е осигурила ексклузивност от Sharp.
Японците ще произвеждат дисплеите за следващите поколения iPad. Sharp прави в момента LCD панели за смартфони, таблети и телевизори. Информиран източник е заявил за Wall Street Journal, че производството ще се състои в Kameyama 2 - завод, в който досега Sharp правеше само екрани за телевизори.
Това че Apple, със или без Sharp, ще произвежда телевизори, вече изглежда напълно сигурно. Самият Джобс разкрива пред биографа си Уолтър Айсъксън: „Искам да създам интегриран телевизор, който е много лесен за ползване“. Устройството ще се свързва с всички уреди на потребителя и ще се синхронизира с онлайн услугата iCloud. „Най-сетне успях“, казва Джобс.
Samsung пък вече приготвя своя отговор. Концернът държи в момента дял от 22% от пазара на телевизори. През миналата седмица един мениджър заяви, че компанията ще покаже на пазарите общо устройство с Google. Основата на сътрудничеството е базираният на мобилната операционна система Android софтуер Google TV.
С тази услуга потребителите могат да гледат канали, записани програми и да преглеждат интернет за определено съдържание. По този начин Samsung ще заложи на вече доминиращата операционна система на Google не само при смартфоните и таблетите, но и при телевизорите. Може би това ще ускори развода между калифорнийците и корейците?