Онлайн концернът Google представи своя нов продукт - Newsreader Currents. Той представлява приложение за смартфони и таблети с операционни системи Android и iOS. Currents ще позволи на потребителите по лесен начин да преглеждат огромно по количество актуално съдържание, предаде Ройтерс.
Google си сътрудничи с около 150 издателства и сайтове, които предоставят съдържанието си за Currents в пълния му размер. Сред тях са и технологични медии като Cnet и AllThingsD, както и Forbes, PBS, Huffington Post и Fast Company.
Съдържанието се представя по оптимален за смартфони и таблети начин, също и офлайн и засега е безплатно и не съдържа реклами. Така Google показват как според тях трябва да изглеждат списанията за таблети и смартфони.
Потребителите могат да разширяват Currents с RSS, както и снимкови и видео абонаменти и такива от Google+. Запаметените в Google Reader абонаменти също може да се прехвърлят в Currents.
Чрез функцията Trending Currents се показва актуален избор на съдържание, което може да е интересно на съответния абонат. Освен това то може да се споделя директно в Google+.
На издателствата Google предлага подходяща платформа, чрез която да изградят своя дизайн и маркетингов подход. Компанията се надява от нея да се възползват преди всичко малки издателства, които не могат да си позволят да разработят собствено приложение.
Издателствата, които ползват Currents, могат да свържат своите акаунти с Google Analytics, за да получават информация за ползването на информацията. Засега обаче остава отворен въпросът как ще се финансира съдържанието.
В момента Google Currents е на разположение за сваляне само на потребителите в САЩ.
Още преди няколко месеца Кара Суишър от IT-блога All Things D потвърди предположенията за разработването на продукта, позовавайки се на свои източници в Google. Според тях проектът носеше името "Propeller" и е създаден едва след като през миналата година Flipboard отхвърли оферта за закупуване от страна на търсачката.
След пуснатата наскоро социална мрежа Google+ такъв проект би бил следващата стъпка за Google в посока напасване към съвременната култура на препоръчване. Според тази мантра потребителите все по-често намират съдържание в интернет чрез препоръки от приятели, а не чрез търсачки. Това е проблематичен тренд за Google, защото най-важният източник на приходи за концерна остават напасваните към търсенето обяви.