Пивоварният гигант Heineken се обвързва силно със социалната мрежа Facebook, за да насърчи своя глобален дигитален маркетинг, а първият плод на това партньорство е онлайн кампания, чиято цел е подчертаване на важността при консумация на алкохол да се подхожда отговорно, предаде Ройтерс.
Базираната в Амстердам, Холандия, пивоварна твърди, че от страниците, промотиращи алкохолни напитки във Facebook, тя има най-много фенове. Към момента техният брой е 4,6 млн. в световен мащаб, посочват от Heineken.
Представители на социалната мрежа лично ще съветват Heineken как да рекламира най-добре сред 800-те млн. потребители на Facebook в глобален мащаб.
Главният търговски директор на Heineken Алексис Насард заяви пред агенцията, че компанията плаща значителна сума за сделката, според която Facebook ще консултира и тренира служители на Heineken как най-добре да използват социалната платформа. Освен това Heineken ще има възможността първа да се възползва от най-новите продукти на Facebook, при това на преференциални цени.
Производителят на Amstel, Sol, Heineken и безалкохолната Buckler се готви да пусне в понеделник нова дигитална кампания, която да промотира отговорното консумиране и то в момент, когато индустрията е силно критикувана заради злоупотребите с алкохол.
Според Насард хората, които пият бира, прекарват все повече време онлайн и поради това брандовете задължително трябва да имат изградено онлайн присъствие. Heineken доказва това със средствата, които отделя за онлайн стратегията си – 7% от маркетинговия си бюджет, което е едно от най-високите нива сред компаниите за потребителски стоки в света.
Heineken е третата по големина в света и първа в Европа пивоварна компания и прави 35% от печалбите си в Западна Европа. В Италия, Великобритания и Гърция е лидер сред пивоварите, а във Франция, Испания и Ирлания заема второто място.