IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Л. Хампарцумян: Телефоните ще изместят кредитните карти в следващите 3-5 години

За разлика от интернет банкирането при мобилното не е необходим универсален електронен подпис, посочват от Уникредит Булбанк

12:58 | 07.12.11 г. 7
Л. Хампарцумян: Телефоните ще изместят кредитните карти в следващите 3-5 години

Стартираме мобилно банкиране, а телефоните ще "убият" кредитните карти в следващите 3 до 5 години, заяви на пресконференция днес Левон Хампарцумян, изпълнителен директор на Уникредит Булбанк. Мобилните услуги ще променят банковия офис и в следващите месеци Уникредит Булбанк ще акцентира върху електронните услуги и ще представи нови услуги, сподели той.

”В момента 95% от клиентите се обслужват само в банковия клон, като с мобилното банкиране започваме да увеличаваме клиентите, обслужвани чрез няколко канала. Така се надяваме да намалим клиентите, които ползват само банковия клон до 75% в близко бъдеще. Тоест 25% да бъдат обслужвани чрез няколко канала - през мобилния телефон, интернет банкирането, банкоматите и физическия клон”, заяви Паскуале Джамбои, директор банкиране на дребно на Уникредит Булбанк

Банковите такси за преводи през мобилен телефон ще са по-евтини от тези във физическия офис с до 50% и ще са същите като при интернет банкирането, уточниха от Булбанк за Investor.bg.

Един от плюсовете на мобилното банкиране пред интернет банкирането е, че не е необходим универсален електронен подпис, който струва пари. Самото приложение за мобилен телефон се активира по сигурен начин с два кода и след това се ползва с пин код, който се блокира при три грешни въвеждания.

Мобилните услуги няма да обезмислят банковия офис, но ще го променят, каза Хампарцумян.

Мобилното банкиране ще има по-бърз ръст на потребителите от интернет банкирането, заяви Паскуале Джамбои, тъй като такива са тенденциите в света.

В Германия ползващите интернет банкиране са се увеличили от 35% през 2007 г. до 50% през 2010 г. При мобилното банкиране ръстът е от 4% през 2007 г. до 20% през 2010 г. В Италия интернет банкиране през 2007 г. са имали 12% от потребителите на възраст над 16 г., а през 2010 г. процентът е 25%. При мобилното банкиране ръстът е от 6% до 25%.

В България проникването на мобилните телефони е 140% от населението (10,6 млн регистрирани потребители), тоест всеки потребител има средно повече от един телефон. В ЕС процентът също е над 100%, а в света като цяло - 60%.

Под 5% от физическите лица у нас ползват интернет банкиране, докато при малките фирми процентът е около 15%. За сравенение в Полша 50% от физическите лица ползват интернет банкиране, както и 65% от малките фирми. В Централна и Източна Европа най-голям е делът на малките фирми, ползващи интернет банкиране в Чехия и Русия (по 70%).

Приложенията за мобилни преводи и плащания ще бъдат в топ 10 на най-важните мобилни приложения през 2012 г. заедно с улугите за определяне на локация, търсачките, наблюдението на здравето, рекламата и съобщенията в реално време, музиката и други.

До 2013 г. мобилните телефони ще изпреварят компютрите като най-разпространено устройство за достъп до световната интернет мрежа. Смарт телефоните и снабдените с браузер телефони ще надминат 1,82 млрд.

Мобилното приложение, което вече се предлага от Уникредит Булбанк е разработено от хърватския клон на софтуерната компания Asseco, като вече работи в хърватската Загребачка банка и има над 100 000 потребители. В момента то се внедрява в още 6 страни.

Приложението работи с над 1 200 различни модели телефони, като единственото изискване е да имат достъп до интернет и да поддържат Java, тоест работи с устройства като J2ME mobile phones, Blackberry, Windows Mobile, Android, iPhone&iPad.

Концептуално винаги може да се спори дали е първото, второто, третото мобилно приложение. Но за мобилни телефони, направено по този начин, това е първото което се предлага на пазара и което от гледна точка на потребителския интерфейс ще привлече много нови клиенти защото е лесно и удобно. Онлайн е бъдещето, не само за банките, но и за магазините, сподели Хампарцумян.

В бъдеще в приложението за мобилен телефон на Булбанк ще може да се види къде е най-близкият банкомат или клон на банката, което е важно защото нашите абонати теглят без такса на всички банкомати в групата в света, стана ясно на пресконференцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:33 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
Longin
преди 13 години
ЛЕКО па да не ги "убият" кредитните карти за 5 години - кк са *** продукт възприет и работещ по цял свят и нема нужда от инсталации, настройки, изтегляния, роаминг дейта трафик, пинкодове и други "незначителни" подробности...а тоя СЕП е безнадежно закъснял - не може пет години да не могат да се разберат ...(а Кредитните Карти ще ги убият като измислят нов вид пари и земат да ги интегрират с ИД-чипове по ръцете ...)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
hidko
преди 13 години
Да.И на мене ми се струва,че Хампе е станал проводник на нечии идеи. Те по принцип не са никак лоши,даже са задължителни и наистина нашите скудоумни мобилни оператори си проспиват възможностите, когато техните колеги в развитите страни не престават да предлагат нови неща. Нашите предлагат 3 в 1 пакети и подобни, които бяха хит преди 10г на запад... ***... що трябва да са мисли,кат може да не се мисли я. То и без туй ни дерат по 3 кожи за пикливите им услуги.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
Банката
преди 13 години
Г-н Бизнесмен, продайте го на мен това чудо, след като ще спечеля 1 000 000 000 леврончета..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Pyramid
преди 13 години
Ами банките ще го направят, щото ментел, Злобюл и РибаСом спят. можеше в пъти по-просто, без чипове, без нуждата от определена ОС за да можеш да активираш такива услуги, и можеше да е собственост на същите неспособни мобилатори, без граници, при което...Както и да е, обаче, скудоумният плаща, вместо на него да му плащат - наистина, пада им се.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 1
Pyramid
преди 13 години
Интересното е друго: Когато преди две години и горница носих на крака в централите на нашите "многоумни" мобилни оператори системата, на която ТЕ можеха да станат собственици, инициатори и да контролират, предвид ограниченията, които НЕ ИМ СЕ НАЛАГАТ за целта, милите тиквеници презряха своя шанс. Хак им е сега - да ходят, да досаждат на гражданите с SMS-и и да опитват да ги крадат на дребно, дано си "заработят" коледните премии. Пада им се. А банките тук се явяват по-интелигентната страна, браво за което. Друг въпрос, коя как се отнася към клиентите си.Прочее, при спазването на принципа на системата, която все споменавам /има я на моя портал/ подпис, ама наистина, не е нужен. И , дори да ти гепят личните данни, пак не могат ти прибра паричките, плюс отмяната на ПИН и разни други идентификатори. Мобилаторите проспаха поне 500-800 млн.лв. от пропуснати ползи и препоръчвам на техните кредитори да се огледат, къде блеят "подопечните" им. Те НЕ СА за привилегировани клиенти :-))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
mpy_yordanov
преди 13 години
Аз бях на пресконференцията и питах за СЕП.С две думи банките ще ползват този който е най-евтин. Можело да си направят и обединение и да си напрвят сами (както Борика е дело на всички банки, Централен депозитар също е тяхна групова собственост (с БНБ)).Мастеркард и Виза също правели чипове, като на СЕП. Също така имало много външни аналози на СЕП България и може за цялата група Уникредит да е един.Така че СЕП не е монополист, а напротив изложен е на доста силен технологичен и външен вятър.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 2
Lazy
преди 13 години
Ха ха. Хампарцумян това са му наредили да го каже,или е цункал некой лев от СЕП. Не мога иначе да повярвам че е способен да изтърси такава глупост. Нямало нужда от подпис, няма няма ама.. като някой оспори превод, направен през телефон в съда, а да видим дали няма. таксите- на половина, а като след 3 пъти ти се блокира, таксата за разблокиране ще е 100 лева :) Точно Булбанк да ми се пише технологичния лидер и много загрижен за масовия клиент.. СМЕЕЕЕХ Смех
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още