Онлайн концернът Google представи нов инструмент за анализи за мрежата за видеоклипове YouTube, който ще позволява на потребителите да виждат различна информация за видеата, които качват, пише специализираното издание ZDNet.
Новият аналитичен инструмент беше интегриран в рамките на вчерашния ден в страницата YouTube Insight и ще осигурява данни за гледаемостта на дадено видео, като целта му е да помогне на хората, създаващи съдържание, да увеличат абонаментите към своите канали. Те ще могат и да следят какво точно предизвиква положителни реакции на зрителите.
Отчетите на YouTube Analytics се генерират посредством същите данни, които потребителите са свикнали да виждат в статистика, а информацията е представена по начин, който е разработен да бъде по-полезен и интерактивен, съобщава Google.
Всеки потребител може да види колко зрители са добавили видеото във „фаворитите си“, колко са натиснали копчето „харесва ми“ и съответно „не ми харесва“ и колко коментара има към всеки клип. Категорията с име „източник на трафик“ пък показва през кои сайтове и функции на YouTube зрителят е достигнал до определено съдържание.
Има много начини, по които хората намират видеоклипове – търсят ги в YouTube, кликват върху миниизображенията в „Предложени видеоклипове“ или пък върху връзки в сайтове на социални мрежи, като Twitter или Facebook, и др.
Всички отчети се уеднаквяват с филтър за данни, който представлява ключов инструмент, показван в горната част на всеки от тях. Филтърът за данни позволява на потребителя да филтрира по типове съдържание, по местоположение и по дата. Може да се избира от предварително определен период от време или да се зададе собствен период.
Големият потенциал на YouTube Analytics е насочен обаче към трансформиране на бизнеса с телевизионните предавания. Достъпът до данни за гледаемостта им досега беше ограничен от различни компaнии за рейтинговане като Nielsen, които по принцип вземат комисиона от телевизионните компании, за да им предоставят статистики за техните предавания в YouTube, а сега това вече ще се предлага безплатно.
преди 12 години Кофти ли им е на Nielsen :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар