IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Моловете в САЩ са следили клиентите си по смартфоните им

След намесата на сенатора на Ню Йорк Чарлз Шумър проследяването е временно преустановено

17:49 | 29.11.11 г. 2
Автор - снимка
Създател
Моловете в САЩ са следили клиентите си по смартфоните им

Някои молове в САЩ са започнали да следят движението на клиентите си чрез мобилните им телефони, съобщава CNN. Търговските центрове използват технология с разположени на ключови места антени за проследяване на мобилния сигнал, които им позволяват да проучват точния маршрут на пазаруващите от магазин на магазин.

Проследяващата система, наречена FootPath Technology, работи с помощта на тези антени, които улавят уникален идентификационен номер, вграден във всеки телефон  (подобно на IP адреса на компютъра), и проследява движението му през магазините.

Системата не може да прави снимки или да събира данни за това, което купувачите са закупили. И не събира никакви лични данни, свързани с идентификацията, като име на потребителя или телефонен номер. Тази информация е яростно защитавана от мобилните оператори и може да бъдат законно получена само след съдебна заповед.

Самите потребители биха разбрали, че ги следят, само ако се зачетат в дребния шрифт на краткото описание на проучването, което е разлепено на информационните табла в търговските центрове. Ако клиентите не са съгласни да бъдат проследявани, единственият начин да не участват в експеримента, е да изключат мобилните си телефони, докато са в мола.

Въпреки че данните, които се събират, са анонимни, те могат да помогнат за проследяване на пътя на купувачите от магазин в магазина. Целта за магазините е да си отговарят на въпроси като: „Колко от клиентите на Nordstrom влизат и в Starbucks? Колко дълго клиентите се задържат в обекта на Victoria's Secret? Има ли непопулярни места в мола, които не се посещават?“.

Разработената от британската компания Path Intelligence технология вече е била изпробвана в някои шопинг центрове в Европа и Австралия. А според главния изпълнителен директор на Path Intelligence Шарън Бигър, почти никой не се отказва от участие в експеримента.

Последна актуализация: 19:56 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 11 rate down comment 1
Ogibogi
преди 12 години
Ходете в моловете, ходете...не знаете какво ви очаква там! Винаги има някаква опастност при струпване на много хора на едно място...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 3
stone kold
преди 12 години
запо4на се 4ипосването на хората сега целта е да ти се даде команда къде и в кои магазин да влзенеш и да купиш нешто без зна4ение дали ти трябва само и само да оставиш пари
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още