Социалната мрежа Facebook отново е съживила плановете си да изкара свой смартфон на пазара, пише принадлежащия към Wall Street Journal IT-блог All Things D. Подобни слухове има още отпреди година. Според тях Facebook, в сътрудничество с тайванския производтел HTC, ще изкара устройството в рамките на между 12 до 18 месеца.
Мобилното ползване на социални мрежи постоянно се увеличава, и то с бързи темпове. Особено важно при това е функцията за проследяване на местоположението, която дава възможност на потребителите да получават информация за местонахождението на приятелите им. Затова мобилните устройства са важни за бъдещето на Facebook, пише в свой анализ германското издание на Financial Times.
По собствени данни социалната мрежа има 350 млн. мобилни потребители, както и партньорства с 475 мобилни оператора в целия свят. Тези партньорства обаче може да пострадат, ако Facebook пусне на пазара собствен апарат и той се възприеме като конкурентен продукт.
Едва преди дни се появиха слухове, че и интернет концернът Amazon работи по собствен смартфон. Очаква се той да се появи по магазините също през следващата година. С Kindle Fire Amazon навлезе с малко закъснение на печелившия пазар на таблети, но тъкмо навреме за силния предколеден сезон. Концернът субсидира с малко над 2 доларa своя продукт, показаха последните изчисления на IHS iSuppli.
Планираният смартфон на Facebook носи кодовото име Buffy по името на едноименния американски вампирски сериал. Планирано е Facebook да бъде интегриран директно в операционната система, която ще е модификация на Android.
Други производители, като Nokia или Motorola, имат апарати в потфолиото си, които имат специален Facebook-бутон, за да може приложението да се зарежда по-бързо. При Buffy обаче нивото на интеграция ще е доста по-високо, като новият телефон може дори да не включва разработени от Google приложения като Gmail, Maps и дори самия Android Market.
Facebook печели от това, че събира възможно най-много данни за своите потребители, въз основа на които да предлага персонализирана реклама. Заради този стремеж обаче компанията се сблъсква с обвиненията на адвокати и правоохранителни организации.
преди 13 години ама те и сега си ни слушат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Сега ЦРУ не само ще ни гледа, а и ще ни подслушва! отговор Сигнализирай за неуместен коментар