IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Global Net: Пазарът на мобилни телефони в България се стабилизира

Психологическата граница за размера на месечната сметката за българските потребители е не повече от 30 лв.

16:07 | 18.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
Global Net: Пазарът на мобилни телефони в България се стабилизира

От началото на годината Global Net Solutions е въвела редица мерки за поддържане на продажбите. Една част от тях са в посока разширяване на портфолиото на компанията, а други - към подобряване на обслужването. Въведени са две нови услуги - застраховка на новозакупен мобилен телефон и извънгаранционен сервиз.

Първата услуга предлага едногодишна застраховка на апарата при кражба, мокрене, счупване и други ежедневни рискове. Цената на полицата е процент от себестойността на апарата, а ръстът на сключените такива застраховки е 136% през септември спрямо август 2011 г. Най-честите злополуки са намокряне или механични повреди, при които отпада гаранцията на апарата. В такъв случай застрахованият телефон се заменя със същия или сходен като функционалност. Цените на застраховките са според класа на телефона и варират между 10 и 70 лв.

Друга допълнителна услуга - извънгаранционният сервиз на мобилни апарати, бележи ръст от 40 % за същия период.

За последното тримесечие се отчита 10-процентно намаление на броя на терминациите, т.е. на отказите от абонамент.  Привличането на нови клиенти и нови активации при 145% покритие на мобилната комуникация е все по-трудно, отчитат още от Global Net Solutions. Въпреки това, макар и със значително по-бавни темпове, този пазар все пак постоянно се развива. Сега тенденцията е за необратимо поевтиняване на услугата и на апаратите. Това е и основната мотивация за купуване на нов телефон, а все по-изгодните условия правят модерните комуникации достъпни за по-широк кръг потребители.

Трайно намалява и средната цена, която клиентите са склонни да плащат както за апарата, така и за GSM услугата.

Операторите задържат своите клиенти и привличат нови с промоционални условия, като цената на апарата е субсидирана. Така цената на един нов телефон може да варира значително в зависимост от условията на договора за абонамент с оператора, съпътстващи покупката.

Месечните разходи за мобилен телефон все по-рядко са обвързани с изговорените минути. Клиентите предпочитат да сключват договори за абонаментни планове с фиксирана такса и включени минути, вместо месечната им телефонна сметка да зависи от проведените разговори.

Психологическата граница за размера на месечната сметката е не повече от 30 лв., а най-предпочитаните абонаментни планове са тези с месечна абонаментна такса до 20 лв. и 1500 включени минути. Това е и нормалната продължителност на разговорите за един месец на потребител, чиято работа не е пряко свързана с говорене по телефона.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:24 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още