И все пак на Google ще е изключително трудно да измести Apple от лидерското му място предвид на дългия период, в който конкурентният продукт е на пазара. Потребителите на iTunes са свалили 16 млрд. песни, а магазинът е донесъл приходи в размер на 1,5 млрд. долара за последното тримесечие.
„Те трябва да преодолеят лидера в бранша, но Apple не е компанията, от която лесно се краде пазарен дял“, казва Марк Литъл, анализатор в компанията за прогнози Ovum в London.
Amazon.com, най-големият в света онлайн търговец на дребно, предлага MP3 файлове за изтегляне най-големите лейбъли, като услугата му стартира през 2007 г. Amazon също така представи през тази година и услуга за съхранение на данни на потребителите.
Музикалният доставчик Spotify, подпомаган от партньорството си с водещата социална мрежа Facebook, също представлява алтернатива на пазара на онлайн музикално съдържание. Откакто стартира в САЩ през юли, Spotify вече нарасна до около 2 млн. абонати, които плащат между 5 и 10 долара месечна такса за премиум услугата си, казва мениджърът на базирания в Лондон шведски онлайн доставчик на музикално съдържание Кен Паркс.
Друга стартираща компания, Rdio Inc, ще предлага безплатно просвирване на песни без реклама. Потребителите на безплатната услуга ще имат право на ограничено количество музика всеки месец, а достъпът ще е на разположение само от компютри, заяви през миналия месец базиранатата в Сан Франциско Rdio.
Новият онлайн магазин няма да бъде първият опит на Google в областта на музиката. По-рано през тази година компанията пусна услуга, която съхранява песни и списъци за просвирване и предлага музика, въз основа на предпочитанията на потребителите.
Дори и е необходимо известно време за постигане на споразумение с Warner, сред чиито изпълнители са Green Day и Мадона, силните позиции на Google в мрежата може да помогнат за успеха. Портфолиото на Google от сайтове е имало най-много посетители в световен мащаб през септември – 1,1 млрд. по данни на ComScore Inc.
Сайтовете на Microsoft Corp. са привлекли 914 млн., а Facebook е трети в тази класация със 770 млн. потребители за септември.
„Съмнявам се, че ще пожънат незабавен успех“, заяви Валдес. „Ако пък се провалят, ще отнеме известно време, за да стане ясно това, защото разполагат с достатъчно онлайн присъствие, за да регистрират най-малкото бавен напредък за известно време".