Много пъти са питали председателя на борда на директорите на микроблогинг услугата Twitter Джак Дорси какъв е бизнес моделът на компанията му. И сега любопитните получават един доста изненадващ отговор, който едва ли ще успокои скептиците.
„Нашият бизнес модел се базира преди всичко на изненадващи открития“, е заявил Дорси на конференцията Techonomy 2011 в Тъксън, Аризона, цитиран от ZDNet.
Дорси има предвид намерението на Twitter да прави продажби чрез т. нар. промоцирани туитове на последователи, които гарантират на рекламодателите, че посланията им ще бъдат видени от последователите им в услугата. По този начин потребителите може да направят открития или да се сблъскат със съдържание, което иначе биха пропуснали.
Дорси сравни принципа с ранните дни на Google AdWords, който предлага сравнително ненатрапчиви текстови реклами до резултатите от търсенето. „Когато AdWords беше въведен, хората му се възпротивиха“, заяви той. Междувременно обаче потребителите се убедили в полезността на рекламните съобщения.
Дорси не разбира търсените от рекламодателите в Twitter услуги като „реклама в традиционния смисъл“. „Наша задача е да ви представим нещо ново. Нещо, което може би е трудно за изобретяване, но нещо, което ще възбуди интереса ви“.
С новия си модел Twitter въвлича спонсорите и техните новини в разговор, а според Дорси това е работещ бизнес модел. „Рекламите идват, и идват, и идват непрекъснато“.