Реалната стойност на Google + обаче е другаде – в бутона +1. Тази малка джаджа - отговорът на Google на „Like бутона“ на Facebook, е признание, че линковете вече не са единственият начин за оценяване на уеб сайтове. Вместо това хората все по-често откриват съдържание чрез своите приятели в социалните мрежи. За Google, компанията, която оценява уеб съдържанието въз основа на връзките между страниците, това е много страшна промяна, която е в ущърб на основния й бизнес.
И така, какво направи Google? Тя пусна своя социална услуга и интегрира тези бутони на почти всички от страниците си, за да започне събирането на някои от тези социални сигнали. Сега тези малки гласове започват да променят реда на резултатите от търсенето на Google. Ако целта на компанията е да създадете свой собствен източник на данни за социалния вот и да избегне кошмарния резултат да бъде принудена да класира търсенето въз основа на връзките във Facebook, то от тази гледна точка Google + не е провал.
Може ли Google да спечели социалната война? Моето предположение е - не. Въпреки това, Google все още може да направи голям ход, за да увеличи шансовете: може да придобие Twitter, като по този начин сложи ръка на една от най-големите бази данни на социалните сигнали в мрежата.
Междувременно, „социална“ е не само битката, бушува в технологичните кръгове. Има също така и борбата за мобилния уеб. Мобилните операционни системи и магазините за приложения са може би по-голяма възможност, отколкото социалните тенденциия. И докато Google е лидер на пазара на мобилни операционни системи, Facebook просто има няколко приложения (макар и най-популярните от тях). Така Facebook, голямата синя социална мрежа, може да се спечели битката с Google +, но губи войната на мобилния фронт с концерна Google.
Може ли Google+ победи Facebook? Мисля, че по-добър въпрос може да бъде "Google по-добър ли е с Google+?", пише още Кешмор. И заключава: „Отговорът, мисля, е ясен – твърдо да!“