IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook отстъпва по въпроса за защитата на личните данни

Социалната мрежа е близо до споразумение по обвиненията за подвеждане на потребителите

10:35 | 11.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Преди година&nbsp;Марк Зукърбърг описа промените като &quot;прост модел за контрол на поверителността&quot;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Преди година Марк Зукърбърг описа промените като "прост модел за контрол на поверителността". Снимка: Ройтерс

Усилията на социалната мрежа да реши бързо проблема идват на фона на продължаващи спекулации за възможното първично публично предлагане през следващата година, което може да оцени компанията на 100 млрд. долара. До този момент мениджмънтът на компанията не се е изказвал официално за възможната дата на IPO. Но компанията бързо се доближава до срока, изтичащ през април 2012 г., в който е задължена да предостави публично финансовите си резултати.

Споразумението с Facebook е част от по-широк натиск на правителството върху компаниите да станат по-отговорни към личните данни, които събират, съхраняват и използват за бизнеса си. През миналата година федералната комисия призова за развитие на "незаписваща" система, която ще направи по-лесно за интернет потребителите да защитят дейността си в мрежата срещу проследяване. Администрацията на Обама призова за "харта за неприкосновеността на личния живот", която да регулира търговското събиране на потребителски данни. А от началото на тази година законодателите са внесли в Конгреса повече от десет законопроекта, свързани с поверителността онлайн. 

В началото на годината и интернет гигантът Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.

Стартирала през февруари 2010 г., Buzz използваше първоначално контактните списъци с имейли на потребителите на Gmail, за да създаде мрежата си от контакти, които останалите хора, които не ползват пощата на Google, можеха да виждат. Това създаде голяма бъркотия, коментира агенция "Ройтерс".

FTC реши, че Google е измамил своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители обаче, които са се отписали от мрежата, все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:58 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още