IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook отстъпва по въпроса за защитата на личните данни

Социалната мрежа е близо до споразумение по обвиненията за подвеждане на потребителите

10:35 | 11.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Преди година&nbsp;Марк Зукърбърг описа промените като &quot;прост модел за контрол на поверителността&quot;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Преди година Марк Зукърбърг описа промените като "прост модел за контрол на поверителността". Снимка: Ройтерс

Facebook Inc. е близо до споразумение с правителството на САЩ относно обвиненията, че компанията е подвела потребителите си за използване на личната им информация, пише Wall Street Journal. Според медията това е поредният знак за разширяване на обществената загриженост над неприкосновеността на личния живот в цифровата ера.

Според запознати с преговорите източници сделката ще накара Facebook да получава съгласието на потребителите преди да въведе промени със задна дата в своята политика за защита на личните данни. Това означава, че Facebook трябва да получи съгласие, за да обменя данни по начин, който е различен от начина, по който потребителят първоначално се е съгласил да бъдат ползвани данните му.

Пактът, който очаква окончателното одобрение от Федералната търговска комисия (FTC), може да има широки отражения в цялата индустрия. Много онлайн услуги и фирми разработват усъвършенствани инструменти за наблюдение на онлайн поведението на хората и извличат полза от личната информация, която потребителите предоставят. През последните няколко месеца FTC сигнализира на няколко пъти, че поверителността е топ приоритет на дейността й.

Социалната мрежа, която в момента има 800 млн. потребители от целия свят, често е изправена пред многократни оплаквания от потребителите за променята на политиката си, която разкрива повече от личната им информация без предизвестие от компанията.

Споразумението е заради промени в настройките за поверителност, които Facebook въведе през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите, като име, снимка, град, пол и приятели, публични по подразбиране. Тогава основателят на Facebook Марк Зукърбърг описа промените като "прост модел за контрол на поверителността".

Потребителите се оплакаха и няколко адвокати, начело на които застана организацията Electronic Privacy Information Center, подадоха жалба до FTC за „нечестни и измамни промени“.

Едно от условията на споразумението, които се обсъждат в момента, предвижда Facebook да се съгласи на независими частни одити през следващите 20 години.

Последна актуализация: 21:58 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още