Вторият български мобилен оператор Globul отчита 2,2% ръст на приходите на годишна база, но същевременно 5,5 на сто спад в печалбата за за третото тримесечие на 2011 г.
За третото тримесечие приходите на Globul и веригата Germanos са в размер на 108,6 млн. евро спрямо 106,3 млн. евро година по-рано, а печалбата преди лихви, данъци и амортизации е в размер на 41,1 млн. евро спрямо 43,5 млн. евро през 2010 г.
От началото на 2011 г. приходите на Globul i Germanos са в размер на 306,4 евро, а за първите девет месеца на 2010 г. са били 316,3 млн. евро (спад с 3,1%). Спадът в печалбата от началото на годината е още по-значителен от този за тримесечието - намалението е със 7,3% до 116,9 млн. евро спрямо 126,1 млн. евро за същия период на G2010 г.
Операторът се похвали с 14% повече абонати на договор, които към края на септември са 2,5 милиона от общо 4,2 милиона клиенти на компанията.
„Предизвикателствата пред икономиката на страната и пред сектора, които доминираха през последните няколко тримесечия, имаха своето отражение и през периода от юли до септември на тази година. Потреблението на телеком услуги продължи да се свива поради все по-ограниченото общо потребление и стагнацията в доходите на населението. Засилената конкуренция продължи да води до намаляване на цените на дребно на услугите, особено в корпоративния сегмент, като проникването на мобилните услуги в страната вече достигна около 150%“, пише в съобщението на оператора.
Globul регистрира и ръст при абонатите на фиксирана телефония, които вече са 200 000 души. Както и при останалите оператори, и тук мобилният интернет бележи сериозен ръст, като телекомът съобщава за тройно увеличение за периода юли-септември спрямо същия на миналата година.
Средното месечно потребление на клиентите на Globul за третото тримесечие на 2011 г. се увеличава с почти 8% спрямо миналата година до 152 минути, докато средният приход от един абонат на компанията за същия период намаля с 5% до 16,30 лв.
преди 13 години При Глобул измамите не са случайни, те са въпрос на фирмена политика! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години как няма да са на печалба като мамят клиентите си ето какИскаш да си вземеш карта на даден тарифен план за една година въртят те на шиш да е за две години ... като не успеят да те убедят ти пускат договор на който програмата е случайно сгрешена... като го видиш ти казват няма проблем ще го коригираме и нанасят отгоре с химикалка корекция... подписваш спокойно договора и какво се случва:Оказва се че са ти изиграли подъл византийски номер... подписал договор за една година на оригиналната програма на договора (сгрешената) и после са ти направили смяна на програма което го е удължило с още една година демек имаш договор за 2 на програмата на която си искалИзмамата лъсва на първата година като решиш да си вземеш телефонче на тънкана от някоя промоция (като си преподпишеш договра за още една година защото си доволен) и е показателно как мобилните оператори са най големите измамници в държавата .... Лъжат здраво само и само да ти набутат договор на две години отговор Сигнализирай за неуместен коментар