За компаниите, които са се концентрирали в това да предлагат сделки чрез сайтовете за намаления, според изследването почти няма да има ръст. Това се отнася особено за ресторанти или търговци на дребно. По-голямата част от потребителите, които ползват ваучъри за намаления и преди са били клиенти на магазина или марката. При облеклото и обувките този дял достига 80%. Над половината от запитаните освен това са заявили, че биха купили продукта и без намалението. 43% пък някога са купували ваучър за намаление, но след това не са го ползвали в стока и са загубили правото на отстъпка.
И все пак според Мулпуру сайтовете за групово пазаруване дават и предимства. „Потребителите, които се записват в тези сайтове, особено по-младите купувачи, обичат да откриват нови продукти, марки или предложения“.
Маркетинговият модел на Groupon не изисквал големи инвестиции от страна на компанията и на по-късен етап все пак можел да се окаже печеливш.
В своето изследване Мулпуру назовава четири предпоставки за успех. Като начало продавачите трябва да имат възможността да изберат кои клиенти да получават офертите им. „Всички данни, които тези сайтове за групово пазаруване напразно имат на разположение са от малка полза за търговските им партньори“. Освен това анализаторката изисква повече възможности за компаниите да ограничават намаленията си.
Освен това би трябвало да се намали и срокът на промоциите. „И в момента има продавачи, чиито намалени оферти са със срок от няколко седмици. Това е много по-смислено, отколкото цикъл с намаления от една година“, подчертава Мулпуру.
Според нея сайтовете за намаления трябва да се концентрират и върху по-млади компании. „За малки, непознати и все още неизпробвани търговци базата данни на Groupon е потенциално атрактивен инструмент за достъп до клиентите и потенциален източник на приходи“, заключава тя.