Американската медийна компания AOL обяви слаби финансови резултати за третото тримесечие, според които загубата е в размер на 2,6 млн. долара (1,7 млн. евро), или 0,02 долара на акция, предаде Ройтерс.
Преди една година интернет концернът обяви печалба в размер на 171,6 млн. долара, а през предходното тримесечие загубата бе в размер на 11,8 млн. долара. Проходите от продажби между юли и септември са се свили с 6% до 531,7 млн. долара (386,7 млн. евро).
Въпреки загубата AOL надхвърли очакванията на анализаторите, които очакваха загуба от 0,06 долара на акция при приходи в размер на 524 млн. долара.
Приходите от продажби на реклама през третото тримесечие са се повишили с 8% до 317,7 млн. долара. В абонаментния бизнес обаче компанията отново трябваше да се задоволи със загуби - приходите тук са били в размер на 191,9 млн. долара, което е спад от 22% спрямо същия период година по-рано.
“Трендът на резултатите показва, че нашата стратегия за превръщането ни в медийна и технологична компания с голямо предлагане за потребителите и тесни връзки със световните марки и рекламни агенции е проработила“, казва главният изпълнителен директор Тим Армстронг.
Данните показват и обрат защото компанията е успяла да спре спадовете в приходите. Намалението от 6% през третото тримесечие е най-ниското за последните пет години. Освен това рекламните приходи отчитат ръст спрямо предходното тримесечие за втори пореден път.
Освен това AOL продължава да инвестира в новинарския си портал Patch. Той вече надмина границата от 10 млн. посетители на месец и разполага с над 10 000 блогъри. Сайтовете на AOL са привлекли през третото тримесечие по 107 млн. посетители на месец - с 1% повече от резултата преди една година.