Все повече търговци смятат, че техните брандове трябва да се ангажират по-силно със социалните мрежи, а рекламата е най-добрият инструмент това да се случи. Като резултат се очаква рекламните приходи в социалните мрежи през 2012 г. да достигнат 8 млрд. долара и да надминат 10 млрд. долара през 2013 г., показва изследване на агенцията за изследвания eMarketer.
Разходите в САЩ за реклама в мрежите ще достигнат 3,9 млрд. долара през следващата година, след като през тази година сумата ще бъде 2,74 млрд. долара. През 2013 г. рекламодателите в САЩ се очаква да похарчат 4,81 млрд. долара за активности в социални мрежи - ръст от 23% на годишна база.
„Тъй като все повече компании надграждат своето маркетингово присъствие в социалните мрежи, логично е и да увеличат фокуса си върху рекламата там“, заявява Дебора Ахо Уилямсън, анализатор в eMarketer и автор на изследването "Worldwide Social Network Ad Revenues: A $10 Billion Market by 2013". „Социалните мрежи са циментирали мястото си като поле не само за маркетинг, но и за реклама“, посочва тя.
През 2012 г. най-голямата социална мрежа Facebook ще генерира 5,78 млрд. долара, което се равнява на 72% от всички приходи в социалните мрежи и на 6,1% от световните онлайн разходи. В САЩ Facebook ще привлече 7,9% от всички онлайн разходи, които компаниите извършват. Очаква се през тази година социалната мрежа да измести Yahoo! от лидерското му място по приходи от дисплейна реклама.
„Със 70% от всички рекламни приходи в социалните мрежи Facebook е не само лидер в този сегмент, но увеличава дела си в целия обем рекламни приходи“, казва Уилямсън. И въпреки че рекламните оферти на базираната в Калифорния компания и метриките й не са перфектни, маркетолозите ще продължават да влагат средства в рекламата там, убедени са от eMarketer.