IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Yahoo прави пореден опит да съживи рекламния си бизнес

Интернет компанията придобива рекламния специалист Interclick за 270 млн. долара

14:01 | 02.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
Yahoo прави пореден опит да съживи рекламния си бизнес

Изпитващата дълбока криза американска онлайн компания Yahoo купува щатската фирма Interclick, която произвежда софтуер за оптимизация на онлайн реклама. Цената на сделката е 9 долара за акция, което е с 1,60 долара на акция, или 22% над курса, който дяловете на Interlick имаха при затварянето на вчерашната борсова сесия, предаде DPA.

Цялата операция по придобиване, която е с крайна цена от 270 млн. долара, трябва да бъде завършена до началото на 2012 г.

Базираната в Ню Йорк Interclick купува рекламно пространство от големи компании, а след това го препродава на клиентите си. С придобиването й Yahoo получава определени гаранции за интернет рекламите по своите сайтове. Най-важните продукти на Interclick са Open Segment Manager (OSM) и платформата Genome. Те комбинират рекламни кампании и бази данни. 

OSM е била разработена, за да осъществи пускането на базирана на поведението реклама в големи обеми. За тази цел софтуерът разрешавал статистични проблеми в областта на дигиталната реклама, като направления, редки събития и други. Така задачата на Interclick може да бъде да анализира потребителски данни в реално време, за да предложи на Yahoo по-таргетирана реклама, както и сайтове, в които тя да бъде продавана.

Interclick може да играе важна роля и при обявеното от Microsoft, Yahoo и AOL сътрудничество в областта на рекламите. Според споразумението всяка от трите компании ще може да продава рекламния инвентар на другите две компании. В прес съобщение Yahoo споменава, че екипът на Interclick е обучен да продава реклами до много целеви групи.

Компанията е основана през 2006 г. в Ню Йорк. От 2009 г. компанията се търгува на Nasdaq. През второто тримесечие на 2011 приходите са били в размер на 29 млн. долара, а печалбата - 11,9 млн. долара.

Придобиването на Interclick от Yahoo е малко изненадваща стъпка, като се има предвид, че самият интернет концерн може скоро да бъде продаден. Сред потенциалните купувачи се спрягат Microsoft, AOL и Google. Освен това, след уволнението на Каръл Барц през септември компанията все още търси своя нов главен изпълнителен директор. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още