В битката за апетитния бизнес със смартфони японският електронен концерн Sony има намерение да се освободи от ненужни товари. Според източници от бранша, цитирани от Ройтерс, мениджмънтът на компанията има намерение да продаде почти 50%-ия си дял от бизнеса си в областта на екраните с течни кристали на корейския си партньор Samsung.
По този начин ще бъдат постигнати значителни спестявания, твърдят запознати с плановете на компанията. Японският концерн е под натиск да намали разходите си за поръчки, защото цените на екраните от течни кристали продължават да падат заради свръхпредлагането в световен мащаб.
Sony иска да се концентрира на пазара за смартофони и да се нареди плътно зад Apple. Затова и наскоро японците решиха да придобият напълно смесената компания за телефони от шведския си партньор Ericsson и да я направят успешен играч на пазара. Спънка може да се окаже губещият бизнес с телевизори, от който концернът иска да стане по-малко зависим. Към подразделението спада и общата фирма S-LCD, в която Sony заедно със Samsung произвежда екрани от течни кристали.
Според запознати със случващото се Sony има намерение бързо да се раздели със S-LCD. Все още обаче компанията не се е разбрала със Samsung за условията, както и за времевия период, в който това може да се случи. Според японския бизнес вестник Nikkei концернът се стреми към споразумение за продажба до края на годината.
Както Sony, така и Samsung отказват да дадат официални изявления. Още през юли обаче корейският вестник Chosun Ilbo писа за възможен край на сътрудничеството. Тогава Sony отрече подобен вариант. Утре компанията ще представи финансовите си резултати за третото тримесечие.