IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Собствениците на таблети в САЩ не са склонни да плащат за новини

Те са по-образовани и по-богати от средностатистическия американец, но само 14% от анкетираните плащат за новинарско съдържание

17:12 | 28.10.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	И Amazon вече е на пазара на таблетите. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

И Amazon вече е на пазара на таблетите. Снимка: Ройтерс

Не е изненада, че притежателите на таблети са богати, добре образовани и обичат да четат новини. Въпреки че те прекарват повече време в четене на новини, отколкото във Facebook например, те не са склонни да плащат за достъп до новинарско съдържание, показват резултатите от проучване на Центъра за социологически изследвания Pew, цитирани от IBTimes.

През юли, когато е било проведено изследването, са били интервюирани на живо или по телефона над 5 000 американци. 46% от тях са били на възраст между 30 и 49 години, а по-възрастните от 65 години са били 7% от анкетираните. Повечето от участниците са били собственици на iPad, но е имало и притежатели на Nook Color, Samsung Galaxy Tab и Motorola Xoom.

Първият извод от анкетата е, че собствениците на таблети са по-добре образовани от средностатистическия американец. 51% от тях са завършили колеж, докато 28% от всички американци имат такова образование.

Тези хора са и по-богати от средния американец. 53% от собствениците на таблети имат нетни годишни доходи от поне 75 000 долара, докато 28% от всички американци могат да се похвалят с подобно ниво на доходите. 

Данните показват още, че днес 11% от пълнолетните американци притежават таблет, като повечето от тях прекарват средно час и половина на ден в използването му.

Четенето на новини и преглеждането на пощата са се оказали много по-популярни от пребиваването в социалните мрежи. Те са на второ място по популярност след общото сърфиране в интернет, твърдят от Pew.

Въпреки това обаче само 14% от анкетираните казват, че плащат за новинарско съдържание. Други 23% пък плащат абонамент за печатната версия на изданието, която включва и онлайн достъп. Така общо малко над една трета от американците дават пари за достъп до новини.

Тези данни са разочароващи за медийните компании, които се надяваха да увеличат приходите си от продажба на онлайн съдържание през таблети.

Изследването показва още, че мобилните приложения не са най-популярният начин за достъп до съдържание, като само 21% от собствениците на таблети потвърждават, че четат новините основно през приложения, които са изтеглили. Всеки четвърти от десет запитани обаче споделя, че чете новини основно през уеб браузъра си, а всеки трети използва еднакво често и приложения, и браузъри. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още