Не на последно място Бакувие подчерта факта, че смартфоните постепенно се превръщат във виртуални портфейли, побирайки в себе си кредитни и дебитни карти и карти за намаления. Освен това с тяхна помощ може да се свалят директно ваучъри за намаления от сайтовете, които ги предлагат, и по този начин да се показват директно в магазините. Пред Investor.bg Бакувие не пожела да се ангажира със срокове, в които Google ще пусне услугата си за мобилни разплащания Google Wallet в Европа. По думите му тя първо трябва да се наложи в САЩ, а това няма е лесно предвид факта, че повечето картови оператори „не посрещат с въодушевление сътрудничеството си с Google“.
През вчерашния първи ден от Webit стана ясно, че интернет рекламата у нас може да достигне 30 млн. евро до края на 2011 г. „Докато през 2010 г. приходите от реклама в двете основни направления - дисплей реклама (банери) и search (обяви в търсачки) - са били в размер на 20 млн. евро, до края на тази година очакваме те да достигнат 30 млн. евро“, заяви в кулоарите на конгреса Пламен Русев, председател на борда на е-academy, организатор на събитието.
Новата валута в онлайн маркетига е Interaction Rate – импресиите и кликовете по реклами са отживелица и безсмислица, тъй като издателят смята, че кампанията е успешна, ако по-голям хора кликнат върху нея и отидат на сайта на рекламодателя. Това подчерта във вчерашата си презентация Мартин Щурм от австрийската компания Adtech. „Ако това се случи и ти изпратиш свой посетител директно при рекламодателя си, губиш своята аудитория. Затова кампаниите тип „Devil Project“ (големи като заемана площ реклами с различни предложения, които потребителят може да разгледа и да се запознае на място, без да напуска конкретния сайт), са толкова успешни“, каза още Щурм.
„Преди брояха импресии и кликове – сега се търси популяризиране на бранда“, обясни и Щефан Нолер от германската медия агенция nugg.ad.
„Глобалният лидер не може да е по-локален от една локална компания", обясни Сергей Петренко, главен изпълнителен директор на руската търсачка Yandex за Украйна. Според него локалната компания анализира силните страни на конкурента си, намира слабото място и атакува там, преди големият играч да може да реагира. Това е най-важното, това е елементът на изненадата, който е по-мощен от 1000 танка, взети заедно. Рекламните кампании също трябва да са съобразени с региона“, добави Петренко, давайки за пример две кампании с препратки към социализма.
Онлайн видео съдържанието се превръща във все по-разпространено интернет явление, привличащо интереса както на потребителите, така и на рекламодателите. Това пък беше друго мнение на лектори на конференцията Webit.