Компаниите трябва да имат предвид, че потребители, които вече са онлайн, по принцип са изключително атрактивна таргет група, защото данни на анализаторите показват, че те имат значително по-високи доходи, добре образовани са и са изключително активни в търсенето на нови предложения и възможности. Това се чувства и от самия Google, защото приходите от мобилна реклама на компанията в момента са в размер на 2,5 млрд. годишно. „Между 5 и 7% от тази сума се пада на Източна Европа“, каза Бакувие пред журналисти.
Същевременно все още комуникационните канали не са толкова пренаситени с послания и потребителите са по-податливи към послания, представени в мобилни приложения и сайтове. Таргетирането също може да е много по-точно, отколкото при традиционните канали, ако се добави допълнителна информация, свързана с контекста.
„Смартфоните може да ни дават информация за намаления и промоции в магазините, до които се намираме в момента, извличайки данни за локацията ни и за предпочитанията ни, които сме заявили, ползвайки интернет през мобилното устройство“, каза Бакувие. Така например 30% от търсенето в мобилното интернет пространство е свързано с локализацията на потребителя.
Но това не е всичко. С помощта на инсталирани в смартфоните приложения устройствата се превръщат в истински помощници при пазаруването. Бакувие даде за пример иновативен подход в Корея, където пътниците в метрото може да сканират със смартфоните си баркодове на продукти, залепени на големи постери в метростанциите, а след това сътрудник на магазина ги чака пред вратата на дома им с вече приготвените покупки. Освен това все повече собственици на смартфони в САЩ сканират баркодовете на стоките, докато пазаруват в магазините, за да сравнят с помощта на приложение цените с тези на съседните търговски обекти. По този начин лесно разбират дали в близост няма по-изгодни предложения.
Държава | Навлизане на смартфоните (%) |
---|---|
Австралия | 37 |
Франция | 27 |
Япония | 6 |
Великобритания | 30 |
САЩ | 31 |
Източник: www.ourmobileplanet.com |