Финландският производител на мобилни телефони Nokia, който утре ще представи дългоочаквания си първи смартфон с операционната система Windows Phone 7, ще остане първоначално далече от американския пазар и ще се концентрира върху европейския си бизнес, пише специализираното маркетингово издание Advertising Age.
По информация на портала финландският производител ще стартира маркетинговата си дейност в САЩ едва през 2012 г. Затова и остава неясно дали новите устройства с Windows Phone, които ще бъдат представени утре в рамките на Nokia World в Лондон, ще се появят сега в американските магазини.
Ако информацията е вярна, Nokia ще даде на конкуренцията без никаква битка особено важния предколеден бизнес. Apple, Google, HTC и Samsung представиха доста навреме своите нови устройства и активизираха рекламната си активност.
Това сдържано поведение е в противоречие с изказванията на главния изпълнителен директор Стивън Елъп, който при назначаването си преди около една година се изказа доста подробно за кризата, която производителят има именно на американския пазар. Тогава Елъп обеща да се пребори с това закъснение.
Според анализатор, цитиран от Advertising Age, решението за временно заобикаляне на САЩ не било лошо решение. „Nokia трябва да защитава и засилва позициите си в Европа, преди изобщо да помисли за навлизане на други пазари“.
На подобно мнение е и специализираният блог Techie Buzz. Според сайта в момента в Европа има недостиг на устройства с Windows Phone от второто поколение, а и тези от първата генерация били разочароващи. Ако Nokia успее да се наложи като водещ производител на Windows Phone 7 и при това да продаде достатъчно устройства с тази операционна система, то тогава финландците щели отново да спечелят доверието към себе си. А това би улеснило значително завръщането към американския пазар.