И Handelsblatt не успява да вземе коментар от офиса на Siemes-Bosch в Пекин защо ситуацията в интернет ескалира толкова много. Вместо това се получава отговор от PR агенция: „Ние приемаме сериозно всички оплаквания на клиентите и се опитваме да влезем в контакт със засегнатите, за да решим проблемите“.
Не се споменава нищо за интернет компетентност, затова обаче се цитират стандартите на националните власти, с сертификати за които уредите на марката редовно се сдобивали. Луо не приема предложението на агенцията да прати техник у тях, който да види продукта. Опитите за комуникация с блогъра пропаднали.
Блогърът обаче се почувствал окуражен от вниманието на телевизията към него и продължава с оплакванията. „Компании, които считат клиентите си за идиоти, ще си заплатят цената“, пише в акаунта си той. След което описва свои кошмари, в които го преследват озъбени врати на хладилници. Хиляди китайци окуражават описанията му в интернет. А компанията продължава да мълчи.
И тогава, съвсем изненадващо, на 15-и октомври в 3 часа през нощта местно време Луо най-накрая получава отговор. „Съжаляваме, че малка част от клиентите ни имат проблеми с продуктите на Siemens“. Само че според концерна проблеми с качеството няма. В съобщението до Луо липсва онова, което той иска – извинение от Siemens.
Вместо това в блогове и форуми изведнъж започват да валят стереотипни мнения, които защитават Siemens и оплюват Луо, наричайки го мърморко. От гледна точка на опитните блогъри случаят е ясен – PR агенцията е назначила армия от платени интернет потребители, които трябва да обърнат настроенията в мрежата. Луо пък смята, че Siemens вече приема случая на сериозно.
Професионалният блогър изпада в ярост и само за няколко часа публикува над 200 туита срещу германската компания.
Изпадайки в беда, комуникационният отдел на Siemens-Bosch в Китай наема още една агенция за връзки с обществеността. Тя влиза във връзка с приятел на Луо, когото моли да окаже влияние върху блогъра. Освен това компанията предлага на гневния китаец да инсталира в хладилника му специално устройство, което да издава пронизителен звук, ако вратата остане отворена продължително време.
За радост на своите читатели Луо нанася удар срещу една от големите чужди компании в Китай. „Това, което прави в момента Siemens, е несъвместимо с онова, което може да се очаква от една германска фирма с вековна традиция. Държат се наистина дребнаво“, казва Луо.
В момента уеб войната между блогъра и компанията продължава с пълна сила. Едно е сигурно: накрая концернът ще е губещ. Китайците обичат, когато малкият човек печели въстанието срещу много по-голям и мощен противник. Точно тази фабула използва сега и Луо.