IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Siemens в битка за имиджа си с китайски блогъри

Две култури се сблъскаха заради една врата на хладилник – прочутият германски технологичен концерн и гневни азиатски интернет потребители

13:00 | 21.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	&nbsp;В Китай има над 450 млн. потребители на интернет. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

 В Китай има над 450 млн. потребители на интернет. Снимка: Ройтерс

Германският производител на домакинска техника Siemens-Bosch се бори в Китай срещу спад на доверието към имиджа си, след като хиляди блогъри се ядосаха от нескопосания подход на европейците към интернет медиите, пише в днешния си брой германският икономически всекидневник Handelsblatt.

„Siemens се отнася арогантно като китайско държавно предприятие“, казва пред вестника известният блогър и публицист Луо Йънгхао. „Изглежда, че компанията не е подготвена за епохата на Twitter и Facebook“.

Междувременно няколко милиона китайци проследяват шумната кавга между недоволните купувачи на хладилници и компанията. И всеки, които вече е имал лош опит с марката Siemens, се чувства длъжен да сподели колко лошо качество имат германските устройства. 

Първопричина за скандала са два уреда на Siemens, които притежава Луо. Той е известен в цял Китай – появява се по телевизията, написал е бестселър на мотивационна тема („Моята борба") и от 2004 г. насам събра вярна тълпа читатели и последователи. Микроблогът му, китайската версия на Twitter, се следва от над 1 млн. читатели.

На 27-и септември Луо се оплаква именно там от два продукта на Siemens-Bosch. Вратата на хладилника му не можела да се затваря, а при центрофуга пералнята машина се премествала с повече от 10 сантиметра от нормалното си положение. „Подобна тъпа марка няма да си купя никога повече. Японските продукти са много по-добри“, заявява той разочаровано в мрежата.

„Всъщност това е дреболия“, признава днес Луо. „Но процесът е показателен за това как Siemens се отнася към клиентите си“. Защото дни наред концернът просто мълчи за оплакванията на Луо в интернет.

В интернет общността обаче оплакването получава голям отклик. Читателите препращат първоначалното съобщение за вратата на хладилника първоначално няколко хиляди пъти, а после – над 1 млн. В Китай има над 450 млн. потребители на интернет, повечето от които са много активни. Така вратата на хладилника се превърна във вирусен маркетинг.

Последна актуализация: 10:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още