Софтуерният концерн Microsoft остава лидер на пазара на конзоли със своята Xbox 360, показват последните данни на анализаторската компания NPD Group, цитирани от Ройтерс.
През последния месец Microsoft е продал 438 000 устройства Xbox 360 и така държи пазарен дял от 42%. Компанията твърди, че седем поредни месеца владее повече от 40% от целия пазар.
Въпреки това целият спад на бранша се отразява и на компанията. През септември продажбите на хардуер, софтуер и аксесоари за конзоли на Microsoft са били за само 1,16 млрд. долара – със 6% по-ниски от отчетените 1,23 млрд. долара през септември 2010 г. Спрямо август 2011 г. (669,9 млн. долара) все пак е отчетен значителен ръст. Слабият като цяло резултат се дължи преди всичко на по-ниските приходи от хардуер, които са спаднали с 9% до 349 млн. долара.
На второ място след Xbox 360 е конзолата на Nintendo Wii, от която са били продадени 240 000 устройства. Мобилната конзола с възможности за триизмерно изображение Nintendo 3DS е била купена 260 000 пъти. От Nintendo DS (игрална конзола с два екрана) са били продадени 145 000 бройки.
Японският концерн Sony пък не отчете продажбите си за месеца.
Софтуерните продажби на пазара на конзоли отчитат ръст от 3% спрямо предходната година. Така през деветия месец на 2011 г. приходите от игри са били 630,2 млн. долара. Най-продавано заглавие е било Madden NFL 12, следвано от Gears of War 3 и Dead Island. Важно е да се отбележи обаче, че данните на анализаторите обхващат само продажбите в магазини без свалянията от интернет.