Главният изпълнителен директор на медийния концерн AOL Тим Армстронг се е срещал през миналата седмица с водещите акционери в компанията, за да ги агитира за евентуално влизане в Yahoo, предаде Ройтерс.
Въпреки проблемите на конкурента, който наскоро уволни изпълнителния директор Каръл Барц, Армстронг допуска, че някога водещите интернет портали ще имат по-силна позиция, ако обединят силите си.
Още в средата на октомври 2010 г. се появиха спекулации, че AOL има интерес към закупуване на онлайн портала. Тогава се твърдеше, че в сделката участие може да вземат мениджърите на партньорите на Yahoo в Китай и Япония – Масояши Сон от Yahoo Japan и Джак Ма, шеф на Alibaba Group, в които Yahoo държи голям и, без съмнение, ценен дял.
Тогава обаче разговорите с акционерите в AOL са били принципни, докато днес вече се обсъждат конкретни стойности и как с продажбата на отделни части от Yahoo може да се постигнат добри печалби, казва източник от разговорите пред Ройтерс. Според друг инвеститор ако AOL и Yahoo се слеят, те може да спестят между 1 и 1,5 млрд. долара от изграждане на сървъри и избягване на двойно предлагане на актуални новини, спорт, финанси.
Освен това Армстронг намирал една обща компания по-атрактивна за рекламния бранш. Тя би предложила предимства при продажбата на рекламни площи и по-голяма публика. Някои инвеститори се изказали положително за идеите на директора, но все още е под въпрос дали той ще успее да ги наложи.
И при уволнението на Каръл Барц се заговори за възможно сливане на двете фирми.
Въпреки големите трудности пред Yahoo компанията не страда от липса на интерес към себе си. Към евентуалните купувачи спадат Silver Lake Partners и Andreessen Horowitz, китайският електронен търговец Alibaba и дори Microsoft. Друга възможност е влизането в компанията на нейния основател Джери Янг, който би могъл да продаде международните поделения на Yahoo, за да намали задълженията и да възроди предприятието на американския пазар.
AOL привлече Армстронг през 2009 г. от Google с надеждата, че той ще помогне с опита си да съживи спадащия бизнес на интернет концерна. Мениджърът, който в Google отговаряше именно за рекламния пазар, в момента изпитва проблеми да се пребори с водещите онлайн компании като Facebook, Google и Yahoo.