Производителят на iPod и iPhone – Apple, е най-стойностната глобална марка, изпреварвайки Cocа-Cola, обяви European Brand Institute, съобщава Bloomberg.
Apple оглавява класацията на института, като марката й е оценена на 69,7 млрд. евро в проучване на над 3 хил. компании от 24 страни.
Според класацията на базираната във Виена организация на трето място е Microsoft, а конкурентът й Google е четвърти.
През май Apple измести от челното място Google по цена на марката си в доклад на Millward Brown.
Марките на компаниите от Северна Америка са оценени на двойно по-голяма сума от тези на европейските фирми. Всички компании от челната десятка са американски.
Начело в Европа е производителят на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, като корпорацията е 15-та в света.
На второ и трето място на Стария континент са Vodafone – най-големият мобилен оператор в света и производителят на бира Anheuser- Busch InBev NV, който прави Budweiser и Stella Artois.
Nokia, която оглави европейската класация през 2009 г. и бе втора през миналата, се смъкна до 14-то място през тази година в Европа и до 45-то в глобален план.
Фирмените марки имат най-голям принос към местните икономики във Финландия, Швейцария, Люксембург, Швеция, Дания и Австрия, показва проучването.
Институтът включва в годишната си класация, както частни, така и публични компании, като използва своя методология за изчисление стойността на марката, в която влизат фактори като пазарна стойност, приходи на марката и общи приходи.