След като именно социалните мрежи направиха Zynga богата компания, сега специалистът по игри за социални мрежи планира да намали зависимостта си от тях и да създаде собствена мрежа за игри, пише Wall Street Journal.
В рамките на свое голямо събитие в Сан Франциско Zynga, която стои зад успешната игра Farmville и се оценява от някои специалисти на над 5 млрд. долара, представи "Project Z".
Производителят на игри, който подаде през юли документи за първично публично предлагане, от което се надява да набави 20 млрд. долара, зависи твърде силно от Facebook. Игрите на Zynga FarmVille и CityVille се играят от около 230 млн. потребители на социалната мрежа всеки месец.
Тази силна връзка обаче има и някои недостатъци. През юли Facebook въведе нова виртуална система за разплащания, наречена Facebook Credits, чрез която социалната мрежа взима около 30% от приходите на всички разработчици. Тази система засегна, разбира се, и Zynga, която отчете спад от 95% на печалбата през последното тримесечие.
Новата стратегия за директен достъп до потребителите, наречена Zynga Direct, „ще ни позволи директна връзка с клиентите, където ще можеш да им дадеш целия набор от услуги и социалност на игрите“, заяви главният изпълнителен директор на Zynga Марк Пинкъс.
За да се свърже директно с потребителите, Zynga пуска нова платена услуга, наречена Project Z, на сайта си Zynga.com. Тя ще бъде свързана с Facebook и ще позволява на потребителите да играят игра, която са започнали в социалната мрежа и в Zynga.com. Компанията ще продължи да получава заплащания през Facebook Credits и за Project Z.