От всички тези нововъведения най-голяма полза ще извлече преди всичко Zynga, специализираната в създаването на игри за Facebook фирма от Сан Франциско, която стана известна с играта Farmville и за последната финансова година се похвали с приходи от около 600 млн. долара. Клиентите на Zynga може да придобиват дигитални блага за своите игри и за тази цел плащат кредити на Facebook. 30% от цената им са за социалната мрежа. През последното тримесечие Zynga отчете срив на печалбата и се принуди да отложи своя борсов дебют.
Приложението на Facebook за iPad е било готово още през май, но не беше публикувано, става ясно от изявление на самия разработчик Джеф Веркойен. Това е била и една от причините той да напусне компанията и да се присъедини към конкурента Google, обяви Веркойен в блога си.
Отговорни за постоянните закъснения на подобни приложения според информация на запознати източници са постоянните преговори между Facebook и Apple. Така например, преди да бъде обявена музикалната услуга Ping на Apple, имаше спекулации, че Facebook със своите 800 млн. потребители ще бъде привлечен за най-важен партньор. След това обаче презентацията на Ping премина без Facebook.
Тогава Wall Street Journal цитира бившия главен изпълнителен директор на Apple Стив Джобс, според когото Facebook е имал „твърде нереални и завишени изисквания“. Затова и в бъдещата операционна система iOS 5 за iPad и iPhone бе интегрирана платформата за микроблогинг Twitter, но не и мрежата на Марк Зукъргърг.
В навечерието на планирания за 2012 г. борсов дебют Facebook търси нови начини за разширяване на бизнес модела си, който в момента включва рекламни приходи и такси от продажбите на виртуални блага. От своя страна Apple, подобно на Google, трябва спешно да измисли начин, по който да влезе в света на социалните медии. В iOS 5 освен интеграцията с Twitter е предвидено и включването на услуга за текстови новини, подобна на Blackberry Messenger.
преди 13 години Премест! отговор Сигнализирай за неуместен коментар