Оперативната печалба на Samsung се е повишила от 4 млрд. вона през второто тримесечие на годината до 4,4 млрд. вона (2,77 млрд. евро) през третото, сочат предварителните финансови резултати на корейския производител на електроника. Резултатът е с 24% по-висок от очакваните от анализаторите 3,4 млрд. вона (2,1 млрд. евро).
Той обаче е много по-нисък от миналогодишния, предаде Ройтерс. През третото тримесечие на 2010 г. компанията имаше печалба от 4,86 млрд. вона (3 млрд. евро), което е спад от 14%.
През второто тримесечие на 2011 г. корейците отчетоха нетна печалба от 3,75 млрд. вона, което също бе по-малко отколкото през периода април – юни 2010 г.
За изминалото тримесечие Samsung оценява продажбите си на между 40 и 42 млрд. вона (до 26,5 млрд. евро). По този начин приходите биха нараснали с около 2% на годишна база и с около 4% спрямо предното тримесечие.
Корейската компания трябва да се пребори преди всичко с падащите цени на чиповете за памет и намаляващите продажби на плоските екрани. Въпреки многобройните жалби срещу смартфоните и таблетите от серията Galaxy много анализатори приписват по-добрите резултати именно на бизнеса със смартфони.
„Считам, че поделението за мобилни телефони на Samsung беше голямата изненада, но и други отдели се представиха по-добре от очакваното“, казва Ан Сенг-хо, анализатор от Hanwha Securities, цитиран от Ройтерс. Той изхожда от това, че новият iPhone на Apple ще се отрази негативно на продажбите на Samsung през следващото тримесечие.
При всички случаи нито Samsung, нито другите производители на мобилни телефони не трябва да отписват предварително iPhone въпреки разочарованието от липсата на напълно нов продукт. През уикенда AT&T обяви рекордното количество от 200 000 предварителни заявки за няколко часа.