Пълните спецификации на таблета не бяха обявени предварително, но според медийни спекулации дисплеят ще е с дължина 5, 7 или 9 инча. Таблетът ще разполага с интернет браузър, мултимедиен плеър, офис пакет и PDF четец, ще има възможност за провеждане на видеоконферентни обаждания и ще може да се управлява дистанционно.
Разработването на евтиния таблет отне на Индия две години. С пускането му страната се опитва да последва останалите страни от BRIC (Бразилия, Русия и Китай) в целта, която си е поставили – да накара населението си от 1,2 млрд. души да се свърже с технологиите, се казва в доклад на анализаторската компания Maplecroft.
Според по-ранните планове, 35-доларовият таблет всъщност е трябвало да бъде лаптоп. Но през трите години, в които е протичал процесът по разработването, идеята очевидно е претърпяла промяна.
Броят на ползващите интернет индийци нарасна 15-кратно между 2000 и 2010 г. Все още обаче едва 5% от населението на страната имат достъп до интернет. За сравнение – достъп до глобалната мрежа имат 40% от китайците.
Около 19 млн. души в Индия стават абонати на мобилни оператори всеки месец, което прави Индия най-бързо разрастващият се пазар в света, но повечето са от по-богатия сегмент от населението в градовете.
Новината за евтин индийски лаптоп се появи за първи път през 2007 г., когато визираната цена беше 10 долара. Целта на проекта тогава беше разработването на евтин преносим компютър за образователните нужди на населението. Година по-късно медиите писаха, че е имало печатна грешка в новините и цената е 100 долара.