Тайните клиенти са установили при проверката си, че заявен в интернет продукт не достига местоназначението си в пет процента от трансграничните поръчки и в шест на сто от т.нар. вътрешни поръчки, направени онлайн от клиент, който се намира в същата държава, където е седалището на търговеца.
По въпроса за връщането на стоките в 90 на сто от случаите сумите са били възстановени на клиентите по правилата на "периода за размисъл" (поне седем календарни дни след получаването на стоката, независимо от причината за отказ от продукта). При други 57 на сто от купувачите са декларирани проблеми при възстановяването на разходите за първоначалната доставка, както се изисква от правилата на ЕС.
Някои търговци са поставили незаконосъобразни ограничения върху връщането на стоките, като са отрекли това право на купувачите.
Според правилата на ЕС потребителите могат да отменят направената по интернет поръчка след получаването й и да я върнат на продавача, макар че може да се наложи да платят разноските за изпращането на продукта обратно.
До края на тази година ЕК планира да представи законодателни предложения, чрез които потребителите, пазаруващи по интернет от една държава от ЕС, да разрешат споровете си с търговци, установени в друга държава от ЕС, изцяло по интернет, като алтернатива на съдебното производство.