Европейската комисия оповести днес данни от проучване, според което гражданите на Европейския съюз (ЕС) приемат пазаруването онлайн за сигурно, като същевременно се отчита, че все още малко търговци предлагат доставка на стоки до други държави, предаде БТА.
Оповестените данни са получени при проверка на т.нар. "тайни клиенти" на подкрепяната от ЕС Мрежа на европейските потребителски центрове. Техният доклад представя данни за 305 покупки в 28 европейски страни.
При проверката е установено, че доставките от други държави са надеждни, като 94 процента от поръчките онлайн са били успешно изпълнени (сравнено с 66 на сто през 2003 г.) и само един процент от продуктите са се оказали дефектни при доставката.
Клиентите в ЕС срещат повече проблеми при връщането на стоките, сочат докладите. Проблем има и при възстановяването на пълния размер на извършените плащания, когато клиентите по някаква причина не са доволни от стоката.
При 60 процента от сайтовете, които първоначално са били подбрани като надеждни за използване при трансграничните продажби, се установени проблеми, например във връзка с доставката, плащането и възможностите за избор на език, на който е представена дадена стока.
Това прави подобни сайтове неподходящи за клиенти от други държави в ЕС, различни от страната, където се намира техният собственик. Това потвърждава изводи, направени от Еврокомисията преди изнесения доклад.