Материалът на WSJ се появява във време на жестока конкуренция в областта на онлайн излъчването на видео и музика. Amazon и платеният американски телевизионен канал Dish Network имат намерение да обявяват война на Netflix, която има повече от 20 млн. потребители в САЩ, но в момента страда от намаляване на потребителите заради повишаване на цените и недалновидно разделяне на бизнеса си в DVD и онлайн видео.
Както се очакваше, Amazon обвързва своя таблет Kindle Fire с едномесечен безплатен пробен абонамент за своята подобна услуга - Amazon Prime, която дава достъп до около 11 000 филми и телевизионни предавания.
В края на март се появиха спекулации, че Google преговаря с агенти на холивудските звезди, за да придобие оригинално съдържание за YouTube. Освен това се появиха информации за стартиране на тематични канали – за мода, храна или видеоигри. Няма действителни планове за преместване на фокуса на YouTube от потребителското видео към професионални клипове, писа по-късно Financial Times. Въпреки това Google не отрича, че е заинтересована от по-голям дял оригинално съдържание, за да направи от YouTube печеливш проект.