С всеки продаден свой таблет Kindle Fire най-големият онлайн търговец Amazon отчита загуба от 50 долара. Това поне твърди управляващият директор и старши анализатор в Piper Jaffray Джен Мюнстер, цитиран от Appleinsider.
Мюнстер е изчислил хардуерните разходи за базирания на Android таблет и според него те възлизат на 250 долара. Amazon, както стана ясно в сряда, предлага устройството за 199 долара. За сравнение: Apple харчи около 350 долара за производството на своя iPad 2, който продава за 499 долара.
И така, ако през четвъртото тримесечие на годината Amazon успее да продаде 2,5 млн. таблета, загубата от него може да намали общата печалба на онлайн търговеца с 10 до 20%, установява анализаторът. В тези изчисления обаче не влиза потенциалният допълнителен оборот от нови абонати за услугата Amazon Prime, продажбата на дигитално съдържание и други продукти, които потребителят може да си купи след Kindle Fire.
„Според нас с устройството си Kindle Fire Amazon стартира уникална стратегия за таблета си“, пише Мюнстер в анализа си. „Компанията иска да комбинира една базирана на облачните услуги система за доставки с премиум съдържание, за да печели пари покрай устройство, което според нас продава под себестойността му“.