IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook пуска гратис реклами за малките фирми

Социалната мрежа стартира информационна кампания, с която да разяснява най-ефективните начини за рекламиране

10:34 | 27.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Служители на Марк Зукърбърг ще разясняват ползите от рекламиранието в социалната мрежа.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Служители на Марк Зукърбърг ще разясняват ползите от рекламиранието в социалната мрежа. Снимка: Ройтерс

Най-голямата социална мрежа Facebook се е договорила с американската търговска камара и Националната федерация на независимия бизнес (NFIB) за подкрепа на малки и средни предприятия, които да спечели като рекламодатели. Двете организации ще обясняват на фирмите стойността на мрежата като маркетингов инструмент и защо е добре да рекламират там, пише Wall Street Journal.

Според информация на вестника програмата ще стартира през октомври. Представители на Facebook ще правят кампании в локалните офиси на търговската камара в щатите и ще обясняват на предприемачите какви са най-ефективните начини за реклама в платформата. За да ги подтикне да приложат наученото, социалната мрежа планира специална акция: 200 000 малки предприятия ще получат безплатно реклами на стойност по 50 долара.

За Facebook рекламата придобива все по-голямо значение: в началото на месеца пазарните изследователи от eMarketer представиха статистика, според която през тази година социалната мрежа ще има приходи от около 4,27 млрд. долара, от които 3,8 млрд. долара ще са от реклама. Това е ръст със 104% спрямо 2010 г.; през миналата година Facebook генерира рекламни приходи от 1,86 млрд. долара.

Въпреки че като стойност рекламните приходи се покачват, анализаторите са единодушни, че мрежата не може да разгърне целия си потенциал. „Facebook трябва да убеди рекламодателите, че рекламата в сайта е ефективна, дори ако няма директно кликане на обявата им“, казва Дебра Ахо Уилямсън, анализатор при eMarketer. Проблемът според нея е, че ако фирмите съберат голям брой последователи (хора, натиснали бутона Likе), си мислят, че те директно могат да комуникират с тях чрез сайта си, а не чрез реклами и обяви. Именно това може да е предизвикало инициативата на Facebook.

В началото на септември Facebook започна тестове да интегрира спонсорирано съдържание в новата си функция за хронологично подреждане на съдържанието. Досега рекламата се появяваше само в отделна колона в дясната част на профила. По-късно се появиха и „спонсорирани истории“, които не можеха толкова лесно да се разпознават като реклама, защото по съдържание приличаха много на обикновени публикации. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още