IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Клиентите на банките масово предпочитат фиксирани лихви по кредитите

Проучване на Synovate показва, че за близо две трети от потребителите начините на формиране на лихвите не е ясен

07:55 | 26.09.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
Клиентите на банките масово предпочитат фиксирани лихви по кредитите

Условията за определяне на лихвения процент по банковите кредити са неясни за голям брой от потребителите. За цели 59% от участниците в проучване на Synovate за банковия сектор формирането на лихвените проценти е неясно, като 29% дори ги определят като абсолютно неясни.

На обратния полюс са 20% от участниците в изследването, като 2% от всички анкетирани определят формирането на лихвите по кредитите като „много ясно”, а за други 18% то е „ясно”.

Проучването на Synovate Bank Booster, медиен партньор на което е Investor.bg, има за цел да покаже разпознаваемостта на банките в България, както и нагласите на потребителите към сектора като цяло.

На въпрос на екипа на Investor.bg относно лихвените проценти по кредитите основната част от респондентите в проучването отговарят, че желаят те да се отпускат с фиксирана лихва. Цели 52% предпочитат този вариант за теглене на кредит, а едва 6% са се обявили в подкрепа на плаващите лихви. За 5% от участвалите в проучването правилният подход е отпускането на кредит, по който има фиксиран и променлив компонент на лихвения процент.

Проучването показва, че песимизмът за банковия сектор като цяло отново се увеличава. На този фон се наблюдава увеличение на дела на хората, които очакват влошаване на икономическите условия.

Като разпознаваемост банка номер едно в България е ДСК. Финансовата институция е най-разпознаваемата на пазара както по отношение на марката, така и на рекламните кампании. Над 30% от анкетираните потребители посочват именно ДСК като първата банка, която им идва на ум. Над 60% от участниците в проучването пък твърдят, че в последно време са гледали реклама на банката.

След нея в изследването на Synovate се нареждат Обединена българска банка (15%), УниКредит Булбанк (9%), Пощенска банка (8%), Райфайзенбанк (9%) и Първа инвестиционна банка (6%).

Погледнато по-широко, три са банките, които са позиционирани най-силно в съзнанието на потребителите. Запитани за първите три финансови институции, за които се сещат, анкетираните са посочили основно ДСК, ОББ и УниКредит Булбанк.

Интересни са резултатите за лоялността на клиентите на банките, като никоя финансова институция не се отличава от останалите в тази насока. Около една трета от всички участници в проучването са на мнение, че изборът на банка не е от голямо значение, като според авторите на проучването това се дължи на факта, че едва половината от банковите клиенти използват повече от един от предлаганите на пазара продукти.

В същото време пазарът се определя от Synovate като доста наситен откъм разпознаваемост на банките, като потребителите могат да посочат имената на средно 14 финансови институции.

Резултатите от изследването показват, че 60% от анкетираните потребители, ползващи банкови услуги, са клиенти само на една банка. Други 27% са клиенти на две, а едва 13% - на повече от две финансови унституции.

В проучването на Synovate участие са взели 951 души на възраст между 18 и 69 години, анкетирани през май 2011 година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:30 | 20.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
deyantod
преди 13 години
Фиксираната лихва си идва с цената за фиксирането
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още