Продажбите на таблети в региона EMEA (Европа, Близък изток и Африка) изпреварва прогнозите. През второто тримесечие на годината ще бъдат продадени 4,4 млн. броя таблети, при прогнозиран по-рано обем от 3,7 млн., обяви анализаторската компания IDC.
Ръстът спрямо първото тримесечие възлиза на 82%, а спрямо второто тримесечие на миналата година нарастването е цели 394%.
Лидер на пазара за таблети в региона е Apple, като щатската компания държи стабилни позиции през второто тримесечие благодарение на продажбите на iPad 2. В периода април-юни Apple е продала 2,91 милиона таблета в EMEA , което й отрежда дял от 66,6%.
Корейската компания Samsung е вторият по големина доставчик на таблети в EMEA със 7% дял, който се равнява на 308 хил. продадени таблета. Трето място държи Acer с продажби в размер на 268 хил. броя, които отреждат 6,1% дял на водещия производител на компютри.
Анализаторите отчитат засилване на присъствието на таблети с операционна система Android Honeycomb, но като цяло продажбите на Android устройства обаче са по-слаби от прогнозираните обеми, достигайки 1,4 млн. броя.
Челната петица се засилва от Asus, чийто продукт Eee Pad Transformer стана едно от най-популярните Android устройства. През второто тримесечие компанията е продала 145 хил. таблета (3,3% от пазара), а на пето място е компанията Archos, която е продала 103 хил. таблета през второто тримесечие и държи 2,3% дял от пазара в EMEA.
Същевременно и другата голяма компания, която изследва пазара – Gartner, предвижда златно бъдеще за Apple и нейния iPad. Анализаторите от Gartner допускат, че Apple ще продължи да е топ таблет и през следващите няколко години.
„Очакваме, че Apple ще запази лидерската си позиция“, казва Каролина Миланеси. До 2014 г. компанията ще заема повече от половината от пазара. За тази година Gartner предсказва за Apple и неговия iPad и iPad 2 дял от 73% от целия световен пазар. През миналата година пазарният дял беше 83%.
За конкурентите с операционна система Android от Gartner предвиждат дял от 17,3%, което се равнява на 11 млн. продадени устройства. Тук прогнозите са значително понижени, след като в предишния доклад предвижданията бяха за по-висок с 28% пазарен дял.
За сравнение: през 2010 г. делът на таблетите с Android е бил 14,3%. Проблемът с Android е във високите цени, малката полезна площ и малкия брой на приложения, убедени са от Gartner.