Google придоби германската компания за групово пазаруване в интернет DailyDeal. Берлинската новостартирала компания е имала „невероятен успех“ при маркетирането на локални оферти, обяснява интернет колосът Google, цитиран от DPA.
Цената на сделката не бе оповестена официално. Frankfurter Allgemeine Zeitung обаче я оценява на между 150 и 200 млн. евро, позовавайки се на кръгове от бранша. Конкурентът на Groupon DailyDeal продава ваучъри за отстъпки в Германия, Австрия и Швейцария. Преди това Google се опита неуспешно да придобие и самия Groupon.
DailyDeal е двугодишна компания, основана през септември 2009 г. от братята Фабиан и Фери Хайлман. Те настояват да останат в ръководството на компанията, която днес вече има над 200 служители.
В продуктовото портфолио на сайта влизат отстъпки за ресторанти и екскурзии, масажи и автомивки, но също и продукти като велосипеди и автомати за еспресо. През август DailyDeal стартира портал за малки и средни предприятия, в който се предлагат софтуер и обзавеждане за офиси.
През второто тримесечие на годината DailyDeal е продал ваучъри на стойност 22,8 млн. долара, пише още Frankfurter Allgemeine Zeitung. Приходите са скочили с 45% спрямо предходното тримесечие, а броят на продадените купони – с 65%.
DailyDeal, Groupon и други подобни оператори свързват класическото пазаруване с намаления с преживяването „шопинг“ - ваучърът важи само в случай, че има достатъчен брой купувачи. Тъй като офертите са обвързани и с определен срок, потребителите трябва да посягат към тях бързо.
С тази покупка Google разширява активността си на локалните пазари. След като в края на 2010 г. интернет компанията се провали в опита си да придобие най-голямата компания за групово пазаруване в интернет – Groupon Inc, гигантът започна да разработва своята собствена услуга Google Offers. В момента тя предлага оферти в девет американски града. В началото на септември компанията обяви, че придобива Zagat, създател на пътеводители с ревюта и оценки на ресторанти.
В IT-бранша обаче циркулират съмнения, че бизнес моделът на Coupon е действително устойчив. В основата им е въпросът, дали продавачите на ваучъри могат действително да обвържат клиентите със себе си и дали в дългосрочен план отстъпките ще се изплатят.
Лидерът в бранша Groupon наистина се развива бързо, но и изгаря доста средства. През 2010 г. оборотът е бил 713 млн. долара, но е записана нетна загуба в размер на 413 млн. долара. През второто тримесечие на 2011 г. загубата е била в размер на 114 млн. долара. Според информация на New York Times Groupon ще промени датата за своето първично публично предлагане от края на октомври на началото на ноември заради е голямата волатилност на борсата през последната седмица.