Музикалната услуга на най-голямата в света социална мрежа Facebook ще стартира със седем партньора. До тази информация се е добрал разработчикът Йово Шаап, анализирайки HTML кодове. Според информацията, публикувана в блога му, става дума за Spotify, MOG, Rhapsody, Soundcloud, Rdio, Deezer и Vevo.
Шаап си е направил труда да разгледа всички големи оператори на музикални стрийминг услуги и е намерил референции на техните HTML кодове. Така се оказва, че всички страници с песните, албумите и имената на изпълнителите на гореспоменатите компании съдържат метаданни за един още недокументиран формат.
Разработчикът допуска, че надписът в кода "audio/vnd.facebook.bridge" се отнася за формат, който трябва да премине пътя от стрийминга до платформата на Facebook. Всички споменати компании са снабдили своите сайтове с метаданните на Facebook за "music.song" и "music.album".
За партньорство с MOG, Spotify и Rdio и преди имаше множество слухове, но другите компании до този момент не бяха споменавани. Сътрудничество с френската компания Deezer показва, че са възможни и регионални партньорства. Schaap представлява от своя страна редица известни оператори, които обаче не съдържат HTML кодове на формата на Facebook: iTunes, MySpace, Pandora, Turntable.fm, Amazon.com, Last.fm, Napster, Kazaa и Grooveshark.
New York Post пък спекулира, че Hulu и Facebook ще обявят през тази седмица по-тясно сътрудничество. New York Times пише за „медийна платформа, която ще позволи на потребителите да споделят с други своята любима музика, серии и филми“.
В началото на юли Facebook потвърди, че планира пускането на музикална услуга. Освен това ще се поддържа и функцията "Track Unification": безжична интеграция на съдържанието на всички партньори, като е достатъчно потребителят да има абонамент само при един от операторите.
По всяка вероятност Facebook ще представи услугата си на конференцията за разработчици F8 на 22-и септември в Сан Франциско.
Евентуално лансиране на музикалната платформа през септември би изострило конкуренцията между Facebook и Apple, която провежда основното си събитие, свързано с музиката, именно през този месец. Apple, която е най-големият продавач на дребно на музика в света, обикновено подобрява софтуера на своя iTunes и на линията iPod именно през септември.