Реакцията на рекламния бранш е била положителна. Рекламистите все пак не пропускат да отбележат, че идеите за сътрудничество сами по себе си са великолепни, но в повечето случаи прилагането им е трудно. Тъкмо Microsoft и Yahoo знаят, че кооперацията не може да стане от само себе си. Партньорството в търсенето не даде толкова положителни резултати за Yahoo, каквито се очакваха. Причината е преди всичко в техническите проблеми.
Заради кризата през 2009 година американският пазар на интернет реклама се сви с 3% спрямо 2008 г. до 22,7 млрд. долара. Растежът се възобнови през миналата година, когато приходите от реклама се увеличиха с 15%, достигайки 26 млрд. долара. Делът на рекламата, разпространявана от търсачки, която е и най-големият сегмент от онлайн рекламата, достигна 46% от общия доход, а банерната реклама заема 24% от него.
Yahoo и AOL са под огромно напрежение да дадат тласък на рекламните си постъпления. След уволнението на главния изпълнителен директор на Yahoo Каръл Барц през миналата седмица, сега големият акционер Даниъл Льоб упражнява натиск над Управителния съвет. В писмо до основателя на концерна Джери Янг Льоб прилага списък от кандидати, които „могат да помогнат на Yahoo да заеме полагаемото му се място сред водещите компании за дигитални медии и технологии“.
В момента Yahoo е собственик на един от най-предпочитаните уеб портали в света, с повече от 674 млн. потребители, които го нареждат веднага след Google, Microsoft и Facebook. Въпреки голямата потребителска маса обаче концернът не успява да увеличи приходите от продажби.
Инвеститорите предполагат, че може да се стигне до сливане с AOL. Вероятност, която постоянно се отрича от Yahoo. "Няма разумна причина да се стигне до там“, заяви и Рос Ливинсън, директор на Yahoo USA в рамките на рекламно изложение. Ливинсън участва в комитета, ръководен от главния финансов директор Тим Морс (начело на концерна след уволнението на Барц), който трябва да разработи нова стратегия.
Според различни спекулации в момента се водят преговори за продажбата на компанията. Сред потенциалните купувачи е и фондът за рисков капитал Silver Lake. Едно подобно придобиване обаче няма да е детска игра, защото концернът има дялове за милиарди долари в Япония и Китай. За да се стигне до продажба, те трябва да се обособят в отделни компании, пише в заключение Financial Times.