IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nintendo няма да прави игри за смартфони

Въпреки натиска на инвеститорите и добрите продажби на приложенията за смартфони подобен ход противоречи на корпоративната стратегия

10:02 | 17.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p style="text-align: center; ">
	Засега президентът на Nintendo Сатору Ивата успява да устои на натиска на инвеститорите компанията да прави игри и за смартфони. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Засега президентът на Nintendo Сатору Ивата успява да устои на натиска на инвеститорите компанията да прави игри и за смартфони. Снимка: Ройтерс

Nintendo се опитва да повишава стойността на игрите, като, по примера на отпечатана книга, ги продава като физическа медия, докато някои заглавия в App Store на Apple са превърнати в евтина масова стока. Едва след като пусна на пазара последния наследник на Gameboy - Nintendo 3DS, японската компания направи възможно и инсталирането на игри, видео и приложения през мрежата.

През последните години пазарният дял на Nintendo на пазара на портативни игрови устройства продължава да намалява стремглаво: през 2010 г. той спадна до 57% за сметка на устройства на iOS и Android, които са увеличили дела си до 34%.

Затова и не е чудно, че японската компания често е критикувана за това, че държи на собствения си хардуер, което спира достъпа й до новото поколение мобилни устройства, а някои от инвеститорите настояват за промяна.

Последното портативно устройство от Nintendo - 3DS, е по-малко търсено, отколкото се надяваше компанията. В Япония първите милион продадени устройства се разпродадоха само за 13 седмици. Критиците отдават това на необосновано високата цена на конзолата и на факта, че за нея има прекалено малко разработени игри. Само след шест месеца след пускането на пазара заради слаби продажби цената на Nintendo 3DS беше намалена с около една трета, но това даде само временен резултат. За седмицата до 4 септември компанията е продала 55 264 конзоли в Япония, което е с цели 74% по-малко, отколкото в първата седмица след намаляването на цената.

Последна актуализация: 12:54 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още