„Желателно е първата емисия да се отлага възможно най-много във времето“, твърди инвеститорът във Facebook Питър Тил. Google например е изчакала докато не е била напълно доминираща на пазара на търсачките. „Това беше една добра стратегия“, твърди Тил пред FT. “Това накара хората да внимават за дългосрочната стойност на компанията, а не да се концентрират върху резултатите от тримесечията”.
Google обяви за първи път официално финансовите си резултати в последния момент, който бе разрешен от щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC - Securities and Exchange Commission) и четири месеца по-късно, през август 2004 г., се листна на борсата.
Според американското законодателство след като дадена компания събере повече от 500 акционера, тя трябва да публикува според правилата на SEC финансовите си резултати за годината най-късно до първото тримесечие на следващата година.
Facebook премина тази граница през януари, след като американската банка Goldman Sachs също стана инвеститор в компанията. Това означава, че социалната мрежа трябва да публикува данните си преди април 2012 г. Непосредственото излизане на борсата не е задължително, но повечето компании го правят, предпочитайки да извлекат печалба от предизвикания интерес.
Facebook обаче няма видима причина да бърза с IPO след обявяването на резултатите си. В момента в Силициевата долина кипи бясна битка за привличане на най-добрите таланти и социалната мрежа се справя доста добре с това.
Според запознати обаче някои служители имат намерение да осребрят акциите си след IPO-то. Зукърбърг обаче иска да ги задържи поне до лятото, за да може компанията да лансира успешно сериозните си проекти, завършва анализа си FT.