Facebook планира излизане на борсата едва най-рано през есента на 2012 г., пише в свой материал Financial Times.
До този момент анализаторите изхождаха от очакването, че най-голямата социална мрежа в света ще стане публична компания през идната пролет. От обкръжението на компанията обаче Financial Times е научил, че създателят й Марк Зукърбърг ще изчака, за да може служителите да се концентрират върху разработването на продукти, вместо вниманието им да е насочено към евентуалния ден на първичното предлагане.
В момента на вторичния пазар Facebook се оценява на около 66,5 млрд. долара.
„Няма абсолютно никаква причина да се бърза с предлагането на борсата“, смята Лиза Байер, която е консултирала конкурентния концерн Google при неговото IPO. “Компанията няма нужда от тези пари в момента, а да се концентрираш в една непублична компания е по-лесно. Те ще го направят, когато наистина го искат, а не под натиска на времето”.
Предвид сегашната силна пазарна волатилност обаче други технологични фирми, като най-голямата в света компания за групово пазаруване в интернет Groupon Inc и разработчикът за игри в социалните мрежи Zynga, намалиха темпото на подготовка за борсовите си дебюти. Facebook никога не е излизал с официална дата за евентуалното си IPO, но анализатори и инвеститори очакваха то да се случи през първата половина на 2012 г.
Неотдавна и Роджър МакНами, основател на компанията за дялови инвестиции Elevation Partners, заяви, че социалната мрежа няма нужда да става публична компания, тъй като пазарът на дялов капитал е в състояние да осигури достатъчно средства за развитие. При това ще се избегне неминуемото фокусиране върху краткосрочните резултати, което е характерно за компаниите, търгувани на борсите.