IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

FT: Facebook излиза на борсата в края на 2012 г.?

Турбулентният пазар увеличава рисковете от първата емисия, освен това компанията ще фокусира усилията си върху новите услуги, които ще пусне до лятото

11:06 | 15.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p style="text-align: center; ">
	Facebook няма видима причина да бърза с IPO-то си.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Facebook няма видима причина да бърза с IPO-то си. Снимка: Ройтерс

Facebook планира излизане на борсата едва най-рано през есента на 2012 г., пише в свой материал Financial Times.

До този момент анализаторите изхождаха от очакването, че най-голямата социална мрежа в света ще стане публична компания през идната пролет. От обкръжението на компанията обаче Financial Times е научил, че създателят й Марк Зукърбърг ще изчака, за да може служителите да се концентрират върху разработването на продукти, вместо вниманието им да е насочено към евентуалния ден на първичното предлагане.

В момента на вторичния пазар Facebook се оценява на около 66,5 млрд. долара.

„Няма абсолютно никаква причина да се бърза с предлагането на борсата“, смята Лиза Байер, която е консултирала конкурентния концерн Google при неговото IPO. “Компанията няма нужда от тези пари в момента, а да се концентрираш в една непублична компания е по-лесно. Те ще го направят, когато наистина го искат, а не под натиска на времето”. 

Предвид сегашната силна пазарна волатилност обаче други технологични фирми, като най-голямата в света компания за групово пазаруване в интернет Groupon Inc и разработчикът за игри в социалните мрежи Zynga, намалиха темпото на подготовка за борсовите си дебюти. Facebook никога не е излизал с официална дата за евентуалното си IPO, но анализатори и инвеститори очакваха то да се случи през първата половина на 2012 г.

Неотдавна и Роджър МакНами, основател на компанията за дялови инвестиции Elevation Partners, заяви, че социалната мрежа няма нужда да става публична компания, тъй като пазарът на дялов капитал е в състояние да осигури достатъчно средства за развитие. При това ще се избегне неминуемото фокусиране върху краткосрочните резултати, което е характерно за компаниите, търгувани на борсите. 

Последна актуализация: 22:16 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още