IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Groupon разширява отстъпките си в онлайн продажбите

Компанията за групово пазаруване засегна бизнеса на Amazon и eBay, като започна да предлага и намаления за продукти, които се продават онлайн

10:05 | 14.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p style="text-align: center;">
	Всеки ден Groupon изпраща електронни писма с предложения за намалени оферти до над 115 млн. свои абоната. <em>Илюстрация:&nbsp;Groupon&nbsp;</em></p>

Всеки ден Groupon изпраща електронни писма с предложения за намалени оферти до над 115 млн. свои абоната. Илюстрация: Groupon 

Най-голямата в света компания за групово пазаруване в интернет Groupon Inc започна да предлага намаление за продукти, които се продават онлайн. По този начин фирмата се намесва в директния бизнес на Amazon и eBay, отбелязва в свой материал Bloomberg. До този момент услугата на Groupon се ограничаваше до локални предложения – ресторанти, хотели и магазини, както и предложения за намаления при пътувания.

Ако потребителите приключат една сделка, т. нар. Shopping-Deal, те получават код за ваучер, който трябва да въведат в сайта на търговеца или производителя. Според Bloomberg при това Groupon дава намаления до 80%.

„Нещо, в което компанията има предимство пред Amazon и eBay: тя може ежедневно да влезе в контакт с над 100 млн. хора“, отбелязва Скор Уинго, главен изпълнителен директор на ChannelAdvisor. Всеки ден Groupon изпраща електронни писма с предложения за намалени оферти до над 115 млн. свои абоната. По този начин базираната в Чикаго компания може да привлече търговци, които до този момент са пробвали късмета си чрез Amazon или eBay, пояснява Уинго.

Създателят и главен изпълнителен директор на Groupon Андрю Мейсън вече е определил първия опит на сайта си в това направление във Великобритания като успешен. „Успяхме да продадем матраци за 2 млн. долара – само за един ден“, цитира Bloomberg вътрешнофирмена комуникация на шефа на Groupon. Малко по-рано компанията за групови намаления разшири портфолиото си на Острова с предложения на организатора на музикални събития Live Nation Entertainment и на туроператора Expedia. 

Най-големият конкурент на Groupon – съфинансираният от Amazon проект LivingSocial, вече експериментира в САЩ с друг вид намаления – съвместно с веригата за биопродукти Whole Foods Market. Всеки ден определени продукти се продават с 50% намаление, а според говорителя на базираната във Вашингтон LivingSocial Андрю Уейнстейн това е първото сътрудничество в САЩ на компания за групово онлайн пазаруване с търговска верига за хранителни стоки.

Groupon се счита за истинска звезда на борсовия небосклон. Тя е една от петте компании, подкрепени с рисков капитал, които са оценявани на повече от 10 млрд. долара при борсовия им дебют. Другите четири са Huatai Securities с оценка 16,4 млрд. долара през 2010 г.; Corvis – 14,2 млрд. долара през 2000 г.; Sinovel Wind Group – 13,7 долара през 2011 г. и, разбира се, Google - 24,6 млрд. долара през 2004 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:16 | 01.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още