Производителите на мобилни телефони са продали през второто тримесечие в Западна Европа по-малко устройства спрямо същия период година по-рано. Според доклад на анализаторската компания IDC спадът е с 3% до 42,2 млн. устройства, пише ZDNet. Причината е по-ниското търсене на традиционни телефони (т. нар. Feature Phones), които между април и юли за първи път имаха по-малко купувачи, отколкото смартфоните.
Делът на смартфоните от пазара на мобилни телефони се увеличава до 52%. В тази категория браншът е продал 21,8 млн. устройства, с 48% повече от второто тримесечие на 2010 г. Продажбите на традиционни телефони са спаднали с 29% до 20,4 млн. броя.
"В момента смартфоните доминират на западноевропейския пазар на мобилни телефони и производителите със силно портфолио в този сегмент засилват позициите си“, твърди Франциско Джеронимо, анализатор в IDC.
Спада в общия пазар Джеронимо обяснява и с икономическата ситуация в еврозоната, която имала директно влияние за поведението на потребителите. Освен това останалите производители не са били в състояние да компенсират загубите на Nokia при мигрирането й от Symbian към Windows Phone 7. Aнализаторите на IDC предполагат, че феновете на смартфоните на Nokia предпочитат да отложат покупката на нов апарат, докато финландците не започнат да представят масово устройства с WP7.
Пазарният дял на Android в Западна Европа се покачва през второто тримесечие до 48,5%. Броят на продадените апарати с мобилната система на Google дори скача с 352% до 10,5 млн. броя.
От това най-голяма полза извлича Samsung, който с 13,9 млн. устройства (29% ръст) е продал не само най-много телефони, но и най-много смартфони (4,8 млн. броя, ръст от 700%). Продажбите на Nokia се сриват с 44%, в сегмента на смартфоните спадът е дори 60%. Там финландците се сриват до петото място по пазарен дял, след HTC и Research In Motion.
През второто тримесечие на годината Apple е бил вторият най-предпочитан от западноевропейците производител на смартфони. 4,6 млн. броя iPhone са помогнали на компанията от Купертино да заеме пазарен дял от 21% в този сегмент. За целия пазар на телефони американската компания е заела трето място, след Nokia и Samsung и преди HTC и RIM.
IDC: Пазарен дял при мобилните телефони в Западна Европа за второто тримесечие
Производител |
Продажби за 2-ро тримесечие, 2011 г. |
Пазарен дял за 2-ро тримесечие, 2011 г. |
Продажби за 2-ро тримесечие, 2010 г. |
Пазарен дял за 2-ро тримесечие, 2010 г. |
Промяна спрямо предходната година |
---|---|---|---|---|---|
Samsung |
13,9 млн. |
33% |
10,8 млн. |
25% |
29 % |
Nokia |
9 млн. |
21% |
16,2 млн. |
37% |
-44 % |
Apple |
4,6 млн. |
11% |
2,8 млн. |
6% |
64 % |
HTC |
3,1 млн. |
7% |
1,4 млн. |
3% |
121 % |
Reserach In Motion |
3 млн. |
7% |
2,6 млн. |
6% |
15 % |
Andere |
8,6 млн. |
21% |
9,7 млн. |
23% |
-11 % |
Общо |
42,2 млн. |
100% |
43,5 млн. |
100% |
-3 % |
преди 12 години Означава "други" от немски - така е... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не сте допревели таблицата: "Andere" не е марка смартфони... =) отговор Сигнализирай за неуместен коментар