IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Brand Finance: Google е най-скъпата марка в света

Google, Apple и Microsoft са трите най-ценни бранда в света, показва изследването на британската анализаторска компания

13:10 | 12.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	За поредна година&nbsp;Google е най-скъпата марка в света. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

За поредна година Google е най-скъпата марка в света. Снимка: Ройтерс

Google е най-скъпата марка в света, става ясно от класация на Brand Finance за месец септември, цитирана от специализираното технологично издание ZDNet.

Стойността на марката на търсачката е 48,278 млрд. долара, спрямо 44,294 млрд. долара през януари 2011 г.

Втората позиция се заема от Apple, чиято марка вече е оценена от консултантската компания на 39,3 млрд. долара, или близо 10 млрд. долара повече от началото на годината.

Трета и четвърта позиция се заемат отново от технологични компании - Microsoft и IBM. Любопитно е да отбележим, че за първи път Apple се нарежда преди Microsoft.

Челни позиции заемат още Wal Mart и Vodafone, следвани от General Electric и Toyota. В топ 10 попадат още AT&T и HSBC, докато Coca-Cola изпада от челната десетка и се нарежда на 11-то място. 

Общо 81 марки в света са оценени на повече от 10 млрд. долара, докато подредената под номер 100 Directv е с оценка от 8,5 млрд. долара. 

Методът, използван от консултантската компания Brand Finance при изготвянето на годишната класация на най-скъпите марки в света, включва определянето на нетната стойност в момента на очакваните парични потоци в бъдеще. Британската анализаторска компания взима предвид икономически и финансови критерии, сред които и ангажиментите на фирмите, собственици на брандовете, извън тяхната съществена бизнес област, като например инструмента Person Finder на Google, който помага на засегнати от природните катастрофи да намерят информация за близките си.

И компанията Millward Brown Optimor публикува годишна класация на най-ценните марки в света. В последната нейна ранглиста за 2010 г. - BrandZ Top 100 Report, Google за четвърта поредна година бе на върха, следвана от IBM, Apple и Microsoft.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:49 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още