IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook планира представянето на музикална платформа през септември

Компанията все още не е преговаряла за продажба на музика на дребно, а новата платформа ще изостри конкуренцията й с Apple

22:25 | 31.08.11 г.
Facebook планира представянето на музикална платформа през септември

Facebook планира да представи музикална платформа на 8-мата си конференция в Сан Франциско на 22 септември, заяви източник, запознат с плановете и пожелал да остане анонимен, пред CNBC.

За въвеждане на музикална платформа в социалната мрежа отдавна се носят слухове, но до момента нямаше нищо налице.

Огромната потребителска база на Facebook от 750 млн. души може да осигури нов пазар за звукозаписни и издателски компании и за отделни изпълнители.

Проучвания в музикалната индустрия сочат, че от Facebook все още не са преговаряли за превръщането си в продавач на музика на дребно, а всъщност вероятно създават среда, където музикални услуги като Pandora, Spotify, MOG и други ще могат да предлагат своите продукти. Ако случаят е такъв, вместо да заплаща настоящите музикални услуги, музикалната платформа на социалната мрежа може да осигури увеличаване на трафика за онези, които предлагат безплатни музикални услуги, придружени от реклами.

Предлагането на музика би допълнило виждането на главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг, изложено по-рано тази година. Тогава той заяви, че е по-добре да се съди за ръста на социалната мрежа, основавайки се на обема съдържание, което потребителите споделят, отколкото по броя на активните й потребители.

Евентуално лансиране на музикалната платформа през септември би изострило и конкуренцията между Facebook и Apple, която провежда основното си събитие, свързано с музиката, именно през този месец.

Apple, която е най-големия продавач на дребно на музика в света, обикновено подобрява софтуера на своя iTunes и на линията iPod през септември.

Двете компании кръстосаха шпаги след миналогодишната подобна проява, когато Apple представи своята социална мрежа Ping, която в началото партнираше с Facebook, но след това заздрави връзките си с Twitter.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още